Playgroup - Playgroup (2001)

Electronic

8. Surface to Air (5:00)
  9. Overflow (8:44)
  10. Fatal (4:45)
  11. Hideaway (4:47)
  12. 50 Ways to Leave Your Lover (5:40)
  13. Front 2 Back [Fatboy Slim Remix] (8:50)
  14. Video (4:55)
avatar van VanDeGriend
Vette plaat

Ik heb hele grote boxen, maar zelfs die hebben moeite met de diep groovende bass op prijsnummers als "Pressure" en "Overflow". Bij "Front to Back" moet de bass knop noodgedwongen een tikje naar links. Zelfs bij Massive Attack hoeft dat niet.

Met electronic heeft dit volgens mij overigens weinig te maken. Dit is een swingende inventieve en inderdaad vette dansplaat. Mocht Madonna deze gehoord hebben, had ze wel wat anders gemaakt dan de lekkere maar weinig originele retrodanstrip op Confessions. Dan had ze dit nagedaan

Liefhebbers van Basement Jaxx kunnen deze plaat trouwens veilig aanschaffen.

Ik denk dat Madonna - of in ieder geval haar producer - Playgroup wel kent. Die zitten (of zaten zo'n beetje in hetzelfde remixcircuit).

avatar van VanDeGriend
Zou heel goed kunnen. Op het stickertje van de cd staat overigens wel een citaatje uit dansblad "MixMag": "Madonna, are you listening?"

Madonna zat toen ook wel even in een dipje, wat mij betreft. Maar die laatste plaat vind ik zelf toch wel fijn.

avatar van Martijn Jonkers
Inderdaad een hele vette plaat. Mijn absolute favoriet van het album is Fatal, het knalt je speakers uit. Maar ook Front 2 back is geweldig. Heb de CD voor € 1,00 gekocht in een uitverkoopbak, schandalig dat zo'n goeie CD daar in ligt..

avatar van Sjaakspeare
De man achter Playgroup, Trevor Jackson, heeft ook hiphop geproduceerd onder de naam 'Underdog'. Zo heeft hij het magistrale album van The Brotherhood, 'Elementalz', uit 1996, geheel van beats voorzien. Ik ben hier dus wel benieuwd naar.

avatar van pureshores
oja Number One met hilarische videoclip.
Daar was ook een So Solid crew remix van die ik veel heb gedraaid.

Dit album wil ik nog wel hebben, volgens mij heeft Jackson ook behoorlijk wat remixes gedaan, kan me er zo 1 herinneren voor Chicks on Speed-Wordy Rappinghood