Cyrus - Inversion (1994)

Dance
Label: Basic Channel

1. Inversion (17:45)
  2. Presence (20:33)
Vooralsnog vind ik dit de beste van de legendarische 12"'s die Basic Channel onder verschillende namen uitbracht. Lang uitgesponnen ambienttechno. Minimal van het eerste uur, zo u wilt. 4,5*

avatar van T.O.
Hm, deze ken ik nog helemaal niet

avatar van John Doe
Je kunt dat ook van de positieve kant bekijken natuurlijk...

avatar van T.O.
Doe ik ook, ik gaat al op zoek

avatar van John Doe
Ik hoor al dat het mooi is. Erg diep en subtiel.

Eerste nummer is met beat. Er is een combinatie van een goed werkende trillerige korte bassloop en een erboven surfende (hogere) synth. Wat een zaaaalig gevoel krijg je hierdoor. Aan het einde wordt alles zacht weggespoelt, alsof je onder een trance-bekrachtende douche hiernaar luistert.

Tweede nummer is zonder beat. Prachtig laag diep synthwerk dat goed bouwt door verandering van klankleur en effecten.

Ik weet niet welk nummer ik beter vind, moeilijk te vergelijken en allebei erg goed. Het wordt lekker verder luisteren en 4-4,5 sterren zitten in het verschiet.

avatar van Tjappie
Kant 2 is geweldig. Roept bij mij beelden op van grote, verlaten fabriekshallen. Zo eentje als de grote hal achter de Tresor club in Berlijn. Prachtplaat.

avatar van Gyzzz
Dat dit maar acht stemmen heeft, in tegenstelling tot ladingen vol pulp - als ik Cyrus intik op de musicmeter-zoekbalk, is Miley Cirus het eerste wat ik krijg - is volstrekt belachelijk. Wat een essentiele plaat, ronduit geniaal! Basic Channel blijft verbazen, niet alleen 19 jaar na dato, maar tevens vier jaar na mijn ontdekking ervan.

Gauw verhoogd naar 4.5 sterren. Luisteren als je durft!!

bennerd
Het kwartje met deze artiest begint wel te vallen. Heerlijke schijf, dit.

avatar van GrafGantz
Gyzzz schreef:
Dat dit maar acht stemmen heeft (...) is volstrekt belachelijk.

En in 8,5 jaar tijd zijn er vervolgens maar 7 stemmen bij gekomen