Andreas Johnson - Liebling (1999)

Zweden
Rock / Pop
Label: Warner Bros.

1. Glorious (3:27)
  2. People (4:11)
  3. The Games We Play (3:49)
  4. Do You Believe in Heaven (4:19)
  5. Should Have Been Me (4:40)
  6. Breathing (3:22)
  7. Submerged (4:42)
  8. Patiently (3:55)
  9. Spaceless (3:53)
  10. Please (Do Me Right) (4:08)
  11. Safe from Heaven (4:17)
  12. Unbreakable (9:19)
avatar van Bighead
Glorious wel leuk liedje.
Rest was niet zo heel best wat ik me herinner...

avatar van Lukas
God, ja, Glorious was inderdaad best leuk. Verder nooit meer wat van vernomen.

avatar van MysteryWhiteBoy
De nummers zitten muzikaal best goed in elkaar. Neem bijvoorbeeld 'should have been me'. Daar zit een heerlijke blaas-solo in. een 3,0.

Yann Samsa
The Nutella Song

avatar van Arrie
Nutella Song?

Yann Samsa
Het eerste nummer van de plaat, weet je wel.

avatar van vigil
Ik blijf het een onbegrijpelijk gemiddelde vinden. Ik vind het een behoorlijk sterke plaat. Ik zeg niet het beste ooit of extreem vernieuwend maar een 2,89? Dat is toch wel heel laag.

Een fijne plaat met Britpop linkjes naar Supergrass, The Verve (ook mede door de zang bij de rustige nummers) en Stereophonics (ook mede door de zang bij de ruigere nummers).

Naast het gloriueze Glorious zijn bv ook People, The Games We Play, Breathing en Safe from Heaven erg fijn.

avatar van Jan Wessels
Kwam op een 5-CD verzamelaar Forgotten Hits onder andere Glorious van Andreas Johnson tegen. Prachtig nummer met een onderliggende jaren '80 synthesizer Depeche Mode-achtige sound. Indertijd ook vast wel gehoord op de autoradio want kwam me gelijk bekend voor. Lees ik op Wikipedia "The first three melody lines that are sung are identical in note and sound to the first three sung melody lines of "Two Minute Warning", a song by Depeche Mode". Te vinden op het album Construction Time Again uit 1983.

Maakt me overigens wel nieuwsgierig naar de rest van dit album.