Melvins - (a) Senile Animal (2006)

Label: Ipecac

1. The Talking Horse (2:40)
  2. Blood Witch (2:44)
  3. Civilized Worm (5:57)
  4. A History of Drunks (2:19)
  5. Rat Faced (2:40)
  6. The Hawk (2:34)
  7. You've Never Been Right (2:30)
  8. A History of Bad Men (6:42)
  9. The Mechanical Bride (6:25)
  10. A Vast Filthy Prison (6:44)
avatar van T!M
T!M
Eén van de betere albums die in 2006 is uitgekomen. De Melvins klinken hier weer lekker actief en up-tempo. Iets wat naar mijn mening zeker beinvloed lijkt te zijn door de samenwerkingen met Jello Biafra. Het album bevat wederom die kenmerkende laaggetunde sound, een positief opvallend punt is de drumsolo van Dale Crover, tamelijk geniaal!

Maverick
Tamelijk geniaal? Laat die 'tamelijk' maar onmiddelijk vallen!
Een waar meesterwerk! Wederom een bewijs dat de begrippen punk, metal of grunge veel te beperkt zijn om de genialiteit van deze bende te vatten.

het enigste minpunt is dat veel van de nrs klinke als bewerkingen van nrs die ze al eerder gedaan hebben (ik hoor veel honey bucket achtige dingen)

het positieve daarvan is dat het geluid weer wat vertrouwder is, minder experimenteel,
en de civilized worm klinkt gewoon uber met 2 drummers

avatar van aslan
aslan (crew)
wow!! geniaal dus!! van 4,5 naar 5*

avatar van Lexicon Devil
Grunge is op sterven na dood...maar daar hebben deze oer-grungers helemaal schijt aan....Het beste van het beste, dat wil zeggen de strakke onvoorspelbare drums van Crover + buurman.
De dikke zware riffs en bijbehorende vocals van King Buzzo. Ook de achtergrond vocal bevalt mij erg op deze plaat....past goed bij Buzzo.
Kortom een 5, want ik kan mij niet een grunge-plaat herinneren die hier overheen komt.

avatar van deek
Prachtig prachtig prachtig!!
Superlatieven komen tekort, wat een album!!

Wat een geluid!!
Word deek heel happy van..

avatar van Doc
Doc
Strakke plaat. Rockt als een seniel beest....... of zoiets.
Kan me zeer bekoren.

Meneer Bungel
Is You've Never Been Right een knipoogsneer naar You Know You're Right?

avatar van Lexicon Devil
Jah,