Zoppo - Don't Trust Scarred Survivors (2006)

Label: Transformed Dreams

1. Leave the Trash (4:25)
  2. Square One (2:55)
  3. Exboygenius (3:02)
  4. Pure Ownage (3:35)
  5. Change of Pace (2:40)
  6. Too Cool to Care (4:22)
  7. Relapse (4:39)
  8. There's One at Every Party (4:10)
  9. Wrong Way Around (4:30)
  10. Get over Cute (4:53)
  11. Tricks Up My Sleeve (3:38)
avatar van pukster
Zoppo levert al drie platen lang een constante kwaliteit van melancholieke indiegitaarpop. En dat is op Don’t Trust Scarred Survivors niet anders. De nummers zijn net zo ingetogen als die op voorganger Les Amounts en net zo mooi. Het grote verschil met de vorige plaat is dat de liedjes korter en bondiger zijn, wat de toegankelijkheid ten goede komt. Op zijn best klinkt Zoppo als een bevlogen kruising tussen Unwound, Blonde Redhead en Sonic Youth en met die bands is, zoals iedereen weet, niks mis. Enige minpunt van de plaat is dat de nummers wel de neiging hebben ietwat eenvormig te worden. Maar redenen genoeg om deze prachtplaat te kopen, dus hup naar de winkel.

avatar van ZOLTAR
helemaal eens met de vorige schrijver. Deze plaat krijgt alleen een hoger cijfer van mij. 3,5*

avatar van stephan73
Sinds 1999 volg ik deze Amsterdamse band, die elke keer weer een prachtig album uitbrengt.
Ook dit keer is het weer prachtig wat ze brengen. Sonic Youth achtige rock, die net dat tikje lo-fi is om het lekker rammelend te maken.
Cees van Appeldoorn, die naast de zang ook het gitaargeluid verzorgt, heeft een stem die perfect bij deze muziek past.

Jammer dat het alweer 3 jaar geleden is dat dit album uitkwam, want sindsdien heb ik niets meer gehoord van zowel Zoppo als hun label Transformed Dreams. Wordt weer eens tijd dat de Nederlandse underground weer eens van zich laat horen!

Sorry stephan73,

Helaas bestaat deze band niet meer. Niet lang na het uitbrengen van deze plaat hebben ze er de bijl bij neergelegd.
ik weet eigenljk niet hoe het nu met transformed dreams en drowning man zit maar ik zal het eens aan Cees vragen.

ZOLTAR schreef:
Sorry stephan73,

Erg jammer, want dit was toch één van de betere Nederlandse indiebands.

avatar van ZOLTAR
Je hebt gelijk, 0,5 omhoog.

ZOLTAR schreef:
Je hebt gelijk, 0,5 omhoog.

Jij bent ook makkelijk over te halen!