Joe Henry - Trampoline (1996)

Label: Mammoth

1. Bob & Ray (3:44)
  2. Ohio Air Show Plane Crash (6:30)
  3. Trampoline (4:34)
  4. Flower Girl (2:58)
  5. Let Me Have It All (5:11)
  6. Medicine (5:03)
  7. Go with God (Topless Shoeshine) (4:43)
  8. I Was a Playboy (4:33)
  9. Parade (4:18)
Van begin tot eind een reis langs alle emoties. Tsjonge wat een gevoel legt deze man in zijn muziek. Absolute nummer 1 qua favoriete JH songs is Ohio.... Flower Girl is ook zo een. Voor mij persoonlijk zijn beste cd tot nu toe

avatar van heicro
Zijn vorige plaat "Short Man's Room" vind ik een stuk beter.
Dit album komt mij iets te gekunsteld over, waardoor sommige composities wel knap in elkaar zitten, maar tegelijk niet zo boeiend zijn.
"I Was a Playboy" en "Parade" zijn daarentegen wel erg goed.

avatar van jacques.be
zeer mooie Joe Henry plaat. de eerste waar hij een wat specialere weg opzoekt, na de 'klassiekere' eerste platen. maar zonder zich ergens te verliezen in experiment of moeilijk-doenerij. de oprechte emoties blijven vooraan staan.

ik snap de opmerking van heicro hierboven wel, het kan wat gekunsteld overkomen, door oa de samples. maar persoonlijk hou ik daar van.

avatar van AOVV
Straffe plaat van Joe Henry. 'Ohio Air Show Plane Crash' is een fantastisch nummer, maar ook 'Flower Girl', 'Trampoline', 'Medicine' en 'I Was a Playboy' zijn verre van slecht. Die laatste doet me trouwens een heel klein beetje denken aan 'Wild Horses' van the Stones.

avatar van Juveniles
alert gemaakt door een bericht van EttaJamesBrown bij Short Man's Room ook dit album tegengekomen op Spotify. Eindelijk Trampoline in zijn geheel aan het beluisteren! En ik word er erg blij van!

avatar van Juveniles
ongelooflijk dat dit in de jaren 90 volledig aan me voorbij is gegaan, idem voor 's mans albums voor deze Trampoline. Godzijdank de beste man jaren later alsnog ontdekt maar het leven had al eerder zoveel aangenamer kunnen zijn. Wat betreft Trampoline, een sfeerrijk album, mn de eerste 4 nummers zijn wonderschoon, waarop ik Henry voor het eerst zowaar wat gas hoor geven op electrische gitaar, hetgeen hij op latere albums gelukkig achterwege laat.

avatar van EttaJamesBrown
Juveniles schreef:

Vandaag heb ik hem eindelijk gekocht. Zal mijn score eens tegen het licht houden.

avatar van EttaJamesBrown
Check: 4,5