Nucleus - We'll Talk About It Later (1971)

Rock / Jazz
Label: Vertigo

1. Song for the Bearded Lady (7:20)
  2. Sun Child (5:14)
  3. Lullaby (4:16)
  4. We'll Talk About It Later (6:14)
  5. Oasis (9:46)
  6. Ballad of Joe Pimp (3:43)
  7. Easter 1916 (8:52)
avatar van Mssr Renard
Sterke jazzrockplaat uit Engeland onder de leiding van trompettist Ian Carr.
De bezetting op deze plaat is met Karl Jenkins (hobo, sax, toetsen) en John Marshall (drums) die later in Soft Machine zouden opduiken. Verder speelt ook Chris Spedding op gitaar mee, Jeff Clyne op basgitaar en op saxofoon Brian Smith (die Ian Carr en Nucleus jarenlang trouw zal blijven).

De muziek is erg energiek en typische begin jaren zeventig fusion met de nodige psych en funkinvloeden.
Liefhebbers van zowel de Canterbury-sound (Soft Machine) als de amerikaanse fusion van Miles Davis en Freddie Hubbard zullen dit zeker wel een lekkere plaat vinden.

avatar van Mssr Renard
EvilDrSmith, hier mijn mini-recensie.