Herman Düne - Giant (2006)

Frankrijk
Rock / Folk
Label: EMI

1. I Wish That I Could See You Soon (2:50)
  2. Nickel Chrome (4:05)
  3. 123 Apple Tree (3:24)
  4. Bristol (3:08)
  5. Pure Hearts (4:03)
  6. No Master (2:54)
  7. Take Him Back to New York City (6:04)
  8. Baby Bigger (1:32)
  9. This Summer (4:20)
  10. Your Name My Game (3:59)
  11. By the Light of the Moon (2:26)
  12. When the Water Gets Cold and Freezes on the Lake (3:58)
  13. Giant (4:25)
  14. I'd Rather Walk Than Run (2:24)
  15. Glory of Old (4:07)
  16. Mrs. Bigger (1:33)
  17. Evidence Here (3:54)
avatar van Woody
Herman Dune beschrijven is nog niet zo makkelijk. Deze eigenzinnige broers maken zeer aanstekelijke folky achtige nummers. Vaak heb je het gevoel dat de nummers rechtstreeks gezongen worden bij een kampvuur met de nodige wiskey. Alsof ze vandaag besloten hebben een cd op te nemen en alle nummers nog bedacht moeten worden.
Om een indruk te krijgen: http://www.youtube.com/watch?v=NWWY-N7OIXU

De nummers krijgen hierdoor een hele losse sfeer en brengt het mij gelijk in een vrolijke bui. Hun droge manier van vertellen en spelen brengt geregeld een grote glimlach terweeg. Toch zou ik dit geen grappige muziek durven noemen, daar zou ik ze zeker tekort mee doen. Maar Belangrijker, het zijn prachtige liedjes acoustisch weggezet met een stem die door merg en been gaat. Simpel maar doeltreffend zoals voor mij alleen de grote dat kunnen (lees: Bv. Neil young) Vergelijkingen zijn zinloos. Herman dune staat op zich zelf en verdient een Lof zang: Woooowowowowoowowowowoooo oe oe na na na pa da poem poem... (sorry)

Deze cd is wat liever als zijn voorgangers maar alle Herman dune elementen zijn vollop aanwezig. Door de extra trompet en djembee zijn de nummers nog wat voller van geluid. Een uitgebreide resensie volgt als ik de cd wat beter ken...

4.5 ster om mee te beginnen!

avatar van Yak
Yak
Alweer een nieuwe van Herman Düne? De vorige kwam dicht bij prachtalbum Switzerland Heritage, ik ben zeeeeeer benieuwd naar dit nieuwe album!

avatar van Woody
Deze gaat je zeker niet tegenvallen Yak! Dit album is muziekaal sterker dan zijn voorgangers. Al gaat het misschien meer om de sfeer. Fijn dat er nog iemand hier op musicmeter Herman dune op waarde weet te schatten.

knappe plaat waarvan ik al vele nummers kende vanop de optredens. dit wat vollere geluid gaat de hermannen goed af. wat mij betreft hun beste sinds Switzerland Heritage.

avatar van Woody
Nu in luisterpaal. Allen: luister deze fantastische plaat!

avatar van Woody
Ik blijf dit een bijzondere band vinden. Jammer dat er hier weinig aandacht voor is. Gisteren gezien in Paradiso en ze waren fantastisch. Ze hadden er overduidelijk veel lol in. De instrumentatie van kleine houten kikkertjes, belletje, trompet, djembee was prachtig op elkaar afgestemd. Het publiek genoot er overduidelijk van. Ook leuk dat ze voor en na het concert zelf hun cd's verkochten...

avatar van misja82
hier wat grappigs te zien van yaya

avatar van Woody
Ja droog. Had je de nieuwe video al gezien?

avatar van misja82
nice

avatar van Tekh
Al een tijd wilde ik deze cd hebben en vandaag eindelijk eens voor een leuk prijsje op de kop getikt.
Ben benieuwd...

avatar van timhardt
ik denk dat Woody en ik zowat dezelfde smaak hebben. Ken je Brazzaville, woody. Sterk album trouwens ,na on top misschien wel hun beste: 4,5X

avatar van Woody
Tof! Ik had jou ook al toegevoegd aan mijn gebruikers updates. Brazzaville ken ik niet. ik zal het eens opzoeken. Ken je deze al? Stanley Brinks and the Wave Pictures - Stanley Brinks and the Wave Pictures (2010)

avatar van popstranger
Uitstekend album met toch wel een lichte voorkeur voor de songs van David Ivar. Aanstekelijker dan deze songs worden er niet veel gemaakt…

avatar van kühnekxs
I wish that i could see you soon is bij mij op een 'vakantiebandje' (lees 'spotifyafspeellijst') beland. Wat een fijne vakantie was dat! Zal het hele album eens een kans gaan geven..

steinenj
Ik heb HD ergens rond de tijd van uitkomen van dit album zien spelen op Primavera in Barcelona en hen zo leren kennen. Altijd een speciaal plekje voor gehouden maar vandaag dacht ik: het is Iron & Wine met Cake gecombineerd En ik vind het alle drie fantastische bands/artiesten.