Zucchini Drive - Being Kurtwood (2006)

Zweden / Belgiƫ
Hip-Hop / Avant-Garde
Label: 2nd Rec

1. Painting Things in Harsh Colours (3:50)
  2. Sombre City (4:37)

met Markus Acher

3. Easy Tiger (3:04)

met Bleubird

4. Knucklesandwhich (2:09)
  5. 1000 Streets Beneath the Sky (2:58)
  6. Vagabondage (3:48)
  7. For Kurtwood (5:22)
  8. Banned from Poland (4:13)
  9. Bonafied Gambler (2:50)

met Lord Grunge

10. Good Music & Indian Food (5:00)
avatar van nevyn
Bij gebrek aan artiesten met een Z (je moet toch wat) ben ik dit albumpje maar eens gaan beluisteren. Hip-hop met een flinke electronica inslag. Het doet me soms een beetje denken aan cLOUDDEAD, maar het is toch een stukje minder experimenteel. Het klinkt allemaal erg fijn, de rappert heeft een toffe flow. Jammer genoeg is op sommige stukjes de zang een beetje vervelend. De timing lijkt niet helemaal te kloppen ofzo, het stagneert een beetje. Jammer wel, want zonder dat had er toch zeker een 4 ingezeten. Ik hou het nu bij een 3,5 . Ben erg benieuwd naar het nieuwe album

Trouwens, op het eind van Vagabondage zit een stukje van een paar seconden dat zo van Twilight van Lapsed gestolen zou kunnen zijn