Violent Force - Malevolent Assault of Tomorrow (1987)

West-Duitsland
Label: Roadrunner

1. Dead City (4:53)
  2. Soulbursting (3:56)
  3. Vengeance and Venom (1:51)
  4. M.A.O.T. (3:07)
  5. What About the Time After (5:02)
  6. Sign of Evil (4:05)
  7. Violent Force (3:08)
  8. The Night (2:26)
  9. Destructed Life (4:45)
  10. S.D.I. (4:53)
avatar van trebremmit
Deze Duitse band heeft maar een album uitgebracht maar wel een hele sterke, typische Duitse thrash/speed metal met af en toe zelfs wat melodie, sterke solo's en waanzinnig snelle riffs.

avatar van trebremmit
Ik blijf dit toch een erg sterk speedmetal album vinden met invloeden van Slayer, Deathrow en Dark Angel. Eerder schreef ik typisch Duits maar dat valt wel, ik hoor hier ook Amerikaanse invloeden. Zeker een aanrader voor de liefhebbers van jaren tachtig speed en thrash metal.

avatar van Guinness1980
trebremmit schreef:
met invloeden van Slayer, Deathrow en Dark Angel. Zeker een aanrader voor de liefhebbers van jaren tachtig speed en thrash metal.

Ik ben benieuwd!

avatar van hellboy123
Zo zeg, deze ben ik pas laatst tegen het lijf gelopen, en ben meteen omver geblazen. Wat een portie old school speed/thrash metal van de bovenste plank die zig kan meten met het beste werk uit die tijd! Nu na 2 luisterbeurten een dikke 4 met de kans dat dit nog 0.5 omhoog gaat na nog een paar luisterbeurten.

avatar van RuudC
Dit lijkt wel het broertje van Sodom. Met name door de duidelijke Motörheadinvloeden komt dat naar voren. Inhoudelijk hebben deze heren weliswaar wat minder te melden, maar over het algemeen is Violent Force een leuk bandje met een typisch Duits geluid uit. Het begint wat dertien-in-een-dozijn achtig, maar met name de tweede helft/B-kant is best de moeite waard en dat komt omdat de solo's het net wat energieker maken en net dat zetje geven dat deze band nodig heeft.

1. Acid Reign - The Fear 4,5*
2. Flesh Made Sin - Masterwork In Blood