Birth Control - Hoodoo Man (1972)

West-Duitsland
Label: CBS

1. Buy! (7:12)
  2. Suicide (6:18)
  3. Get Down to Your Fate (7:58)
  4. Gamma Ray (9:46)
  5. Hoodoo Man (8:27)
  6. Kaulstoss (2:40)
EVANSHEWSON
Deze ELPEE hadden we destijs in ons jeugdhuis (Den Hert in Lokeren, het jeugdhuis is nu al lang ter ziele!) en vooral Gamma Ray werd veel gedraaid op fuiven en zo.

Van de rest van dit album kan ik me helaas niets herinneren.

De Hoes was zo fout als maar kon, het waren dan ook Duitsers dacht ik...

Mààr Gamma Ray zou ik graag eens terughoren!

Top LP van de Groep, ik kocht hem na het horen van Gamma Ray in onze club Batuka in Tilburg. Heb de LP nog steeds.

avatar van vondeling
Ook ik heb de elpee, maar al lange tijd niet gehoord. De meest 2 lange nummers zijn behoorlijk oke, gamma ray en hoodoo man.
Kocht dit soort werk wel vaker. Ook Duitse bands als de Scorpions,
kim ping meh, kraan luisterde ik wel naar.

avatar van Raymond S
Wat een te gekke hoes...Hoodoo Man.
Het mooie aan elpees is dat de hoes mooi groot is.
Deze hoes is meer chock-rock dan Krautrock.

Het topnummer is natuurlijk Gamma Ray. Dit nummer is enkele malen op single in Duitsland verschenen (ge-edit van 3 minuten). Zelfs in een remix-versie begin 2000.
Tevens is Hoodo Man een redelijk goed nummer, maar met de rest heb ik niet zoveel. De elpee staat al jaren op de zolder, en ik kan er ook geen afscheid van nemen.
Ondertussen is het nummer op een verzamel-cd van Birthconrtol te vinden -welke je moet hebben, want Gamma Ray moet je gewoon op cd hebben -.
Ik houd niet zo van Krautrock, maar het heeft gelukkig een goede nasmaak.

avatar van Melodic Fool
ik vond deze op lp tussen een berg nog te beluisteren platen die ik ooit heb gekregen.
achterlijke hoes idd, en aan de binnenkant droge foto's van de bandleden; ze zien er echt niet uit haha.

de muziek klinkt goed, best wel goed veel leuke geluidseffecten ook.
maar niet bijzonder. er is heel veel van deze muziek gemaakt maar dan beter

avatar van Larzz
Heb deze band net voor het eerst gehoord. Viel me bijzonder mee. Lekkere stevige prog rock met mooie lange jaren 70 nr's. Zeer goed orgel en gitaarwerk. Zang niet bijzonder. Bas en drums Ok. Productie prima. Extended cd versie met extra tracks. Best gaaf. Leuk tijdsbeeld ook.