Vanessa-Mae - The Violin Player (1995)

Singapore
Pop / Neoklassiek
Label: EMI

1. Toccata and Fugue in D Minor (7:49)
  2. Contradanza (3:52)
  3. Classical Gas (3:24)
  4. Theme from "Caravans" (5:08)
  5. Warm Air (3:41)
  6. Jazz Will Eat Itself (3:32)
  7. Widescreen (4:00)
  8. Tequila Mockingbird (3:29)
  9. City Theme (4:35)
  10. Red Hot (3:16)
Het meisje met de viool.......
Het werd een aardige act die uiteraard de wenkbrauwen bij de liefhebbers van klassieke muziek deed fronsen.
Zo erg is het allemaal niet. Dit is gewoon een lekker pop/klassiek plaatje voor als je minder zin hebt in moeilijkdoenerij.
Overigens maakt Vanessa Mae ook klassieke albums die niet voorzien zijn van het populaire soundje.

avatar van Rinus
Vanessa-Mae heeft haren sporen verdient in de echte klassieke wereld, en durft het aan, om samen met producer en songwriter Mike Batt een soort van cross-over album (klassiek / pop) te maken. Dit pakt over het algemeen goed uit. Het resultaat is anders dan anders, al zullen de die-hard klassiekliefhebbers dit misschien over de schreef vinden. Voor de meer openstaande zielen onder ons, is dit een hoogst vermakelijk en luisterbaar album geworden.