Eros Ramazzotti - 9 (2003)

Italië
Label: BMG

1. Un Attimo Di Pace (4:39)
  2. Solo Ieri (4:12)
  3. Un'emozione Per Sempre (3:58)
  4. Ti Vorrei Rivivere (4:32)
  5. Il Buio Ha I Tuoi Occhi (4:03)
  6. Un'ancora Nel Vento (4:10)
  7. Piccola Pietra (4:07)
  8. Mamarà (4:03)
  9. L'uomo Che Guardava le Nuvole (3:43)
  10. Canzone Per Lei (3:43)
  11. Non Ti Prometto Niente (4:08)
  12. Falsa Partenza (4:04)
  13. C'è Una Melodia (2:21)
Lekkere cd om naar te luisteren! Doet me weer denken aan afgelopen zomer Beter dan z'n vorige album. Vooral Un attimo di pace, Un ancora nel vento en Canzone per lei springen er voor mij uit.

P.S. Ramazzotti is verkeerd geschreven (bovenaan bij titel)

Ok, ik heb m gecorrigeerd!

Deze cd luistert echt heel lekker weg. Mooie melodien. Sommige nummers hadden van mij alleen wel iets langer mogen zijn.

teutoon
Goed te luisteren is deze CD. Ik moet zeggen dat ie na nummer 5/6 toch wel een beetje inkakt. Echter zijn de meeste nummers leuk om te horen, er zijn alleen 2/3 irritante nummers (lees: te blij). Al met al denk ik een 3.5 voorlopig.

avatar van musicfriek
Lekker zomers, dit albumpje, nu ken ik veel van Eros, maar bij de laatste albums zit er niet echt progressie in, het is veel van hetzelfde vind ik. Maar door zijn muziek verlang ik altijd weer naar de zon... Zie mezelf al weer zitten op het terras met een biertje in mijn handen.. mmmm!

teutoon
musicfriek schreef:

Zo is het .

Hallo,

Ik ben sinds deze cd totaal fan geworden van de italiaanse zanger.
Ik hoorde het nummer '' Un' Emozione per sempre '' en was meteen verkocht.
Nu heb ik het album Calma apparente(Rustige verschijning)in mijn bezit, echt een super album.
En ben eergisteen naar Ahoy geweest voor het concert van Eros was echt heel goed!!

De mooiste nummers van deze CD vind ik toch echt

1,3,6,7!!,10,12

Het nummer Canzone per lei heeft Eros geschreven voor zijn dochter Aurora waar hij eerder ''L'aurora en Buongiorno bambina heeft geschreven'

Een prachtige cd ik raad jullie Calma apparente aan.

avatar van andreo
Dit is werkelijk Italiaanse passie op zijn best!
Een geweldige stem, een heerljke stem en teksten die er niet om liegen!
Het hadden er 99 mogen zijn !

avatar van sq
sq
Na enig aarzelen ook deze gekocht. Un' Emozione per Sempre wilde ik toch ook hebben als nummer dat voor mij met Cose Della Vita wedijvert als mooiste Italiaanse liedje, en misschien zou er nog wel wat leuks op staan - t was al weer mijn tweede Ramazzotti. Ja, het is geen progressieve pop, natuurlijk en Eros zal niet na al die jaren met iets heel anders komen. Maar oioioi, dit is wel Muziek met hoofdletter hoor! Prachtige composities; die man kan een melodietje in elkaar zetten. En juist in dat opzicht vind ik dit beter dan het meeste dat ik van hem kende tot nu toe. Ik denk dat ik dit nog vaak ga draaien.

De hele CD is een beetje veel van hetzelfde, maar de eerste twee nummers zijn prachtig. Ik versta niet wat hij zingt, maar hij zingt het met zo veel passie dat het gewoon aanstekelijk werkt.

avatar van Twinpeaks
Het is weer knap weer,en dan komen de "seizoenscd's"weer te voorschijn.Dit is er zo een.Het hele jaar kan Eros me gestolen worden,maar met het zonnetje aan de hemel en wat klusjes in het vooruitschiet,kan ik dit wel waarderen.Het is niet hoogstaand,maar lekker loom en glad op de achtergrond.Het lijkt wel allemaal op elkaar,waardoor ik er na 51 minuten wel weer klaar mee ben.Beste nummer vind ik hier de opener.3 sterren