Charly Lownoise & Mental Theo - Charlottenburg (1995)

Dance
Label: Polydor

1. Stars [Video Mix] (3:38)
  2. Rockin' Party (I Can't Handle It) (4:02)
  3. Together in Wonderland [Hardcore Mix] (5:17)
  4. Homeboys, Fly-Girls (4:30)
  5. Get Free (3:37)
  6. Wonderful Days [Remix by Etienne Overdijk & Sven Maes] (3:42)
  7. Prisoners of X.T.C (4:18)
  8. Live at London [Hardcore Mix] (5:07)
  9. Fly, Fly, Fly... (3:38)
  10. Ultimate Sextrack [Remix by Bass D & King Matthew] (4:46)
  11. Angels in Your Head (5:09)
  12. Ooh Massive (6:29)
  13. Descontrolla (4:17)
  14. This Christmas (4:03)
avatar van Goodfella
Over de kwaliteit wil ik het niet hebben, maar nostalgischer kan het niet!

avatar van NERD
Nog steeds superlekker

0,5
Haha, dit had ik ooit op een bandje. Maar helaas, ik kan er niks meer mee...

avatar van FunkStar
Deze CD had ik vroeger ook! Toen die Happy Hardcore over was heb ik het album weggedaan!

avatar van shinybeast

hardstikke leuk als je dronken bent op een feestje! 2,5*

avatar van rudiger
Djarune schreef:
hardstikke leuk als je dronken bent op een feestje! 2,5*

Moet je wel zoveel gezopen hebben dat je niks meer hoort.

avatar van starbright boy
Daar hebben ze die sample dus gevonden.

Maf nummer trouwens. De coupletten zijn best ok, maar het refrein is vreselijk.

tuktak
gister deze cd weer een uit de kast getrokken, eigenlijk was het nog best leuk zo slecht is het opzich ook allemaal niet, 1995 hè.

avatar van Tijn79
Dat ik dit ooit leuk heb gevonden (in een donkergrijs verleden) is een wonder, maar stiekem klinkt het her en der allemaal nog verdomd catchy...

avatar van Hardcoremaster
Een van de 2 laatse albums van het duo dat ik nog kan accepteren. De andere is Old school Hardcore.

Gelukkig hoefde je er maar 3 de kiezen, dus dat was makkelijk.

1 Oooh massive.(lekker stevig spacy nummer, met een heerlijke melodie op de helft van de track, doel dan ook op die sirenes en piepgeluiden erbij.

2 Wonderfull Days..(deze remix is gewoon te gek)

2 Get free..(heeft een persoonlijke betekenis)

Ja der rest is weer een dit en dat op de happy nummers. Niets bijzonders dus. Maar voor die drie nummers wil ik hem nog wel eens opzetten

Hendrik68
Begin jaren 90 was alles minder, daarom was ik eigenlijk wel blij met deze mafketels. Als het dan toch niks voorstelt dan maar op deze manier. We hadden net een stel jaren achter de rug waarin iedereen om het hardst liep te schreeuwen hoe slecht het toch wel met de wereld gesteld was. Hoog tijd voor feest en dus voor Charly en Theo. Niks mis mee.

avatar van RogerV
Vandaag bij een braderie voor een halve euro gekocht. Had hem al ooit eens gehad maar kwijtgeraakt.

Lekkere pretentieloze happy hardcore probeersels afgewisseld met wat hardcore opvulmateriaal. Maar eerlijk is eerlijk. Het is opzwepend en klinkt als een trein. Hier zit gewoon veel plezier in en er is niet teveel over nagedacht. Het heeft nog steeds wat amateuristisch. En dat is nou juist wat het zo leuk maakt.

avatar van Sjaan
Was nooit zo van de "'hele albums'' van dit soort acts....verveelde me snel...had liever verzamelceedees...

avatar van MVW
MVW
Oké, ik denk dat ik het met Sjaan eens ben. Laten we, soort van live (voor mij iig wel) de proef op de som nemen:

Stars: 8
Angels: 6
Ooh: 6,5
Descontrolla: 7
This Christmas: 7

Conclusie: wat een tijd was dit! En de verschillen tussen de nummers vallen me nu erg mee, valt bij elk nummer wel wat te genieten. Wel jammer dat spotify zo'n lelijke cover art heeft trouwens, deze op de site is veel beter en zo herken ik 'm ook van cd). Good old days.