Shattered Realm - Broken Ties...Spoken Lies (2002)

Label: Eulogy

1. Showdown (1:40)
  2. Blackest Dawn (2:45)
  3. This World Is Mine (3:06)
  4. Kings Cannot Fall (3:10)
  5. Last Straw (2:14)
  6. Medusa (2:33)
  7. All Will Suffer (3:03)
  8. No Mercy (2:50)
  9. You´ve Been Warned (2:55)
  10. The April Situation (3:37)
lambf
Dit is saaie metalcore dat erg leunt op Hatebreed. Wel raar dat overal staat dat dit "Zware metalcore" is, terwijl ik het toch nergens echt zwaar vind klinken. een 2,5*

Heerlijke lompe metalcore. Het zware zal vooral komen doordat de muziek erg log is. Ik hou er wel van moet ik zeggen. Heb ze ook 1 keer live gezien en dat is ook erg aan te raden.

lambf
Je moet The Acacia Strain eens gaan beluisteren Dat is nog een stukje ehh, zwaarder/logger.

dit is beatdown op zijn best!!en nee,geen hatebreed kloon..check hun laatste cd maar eens .die is meer "hardcore"".shattered realm is een van mijn favo bands. .live helemaal top!!

bennerd
De eerste full-length van Shattered Realm is een vooruitgang op hun obscure eerste EP, All Wil Suffer. Drie tracks zijn hier opnieuw op te vinden, dit keer met een iets betere productie. Alles rammelt nog steeds, de riffs zijn nog steeds straatje 'amateuristische metalband' en de zang klinkt ook nog vrij dof, maar het album draait hier vooral rond de genadeloos harde beatdowns. En die zijn heel, heel erg vet. Daar maak je geen goed album mee, maar het is dé reden waarom ik nog steeds tracks als This World Is Mine, Showdown of Last Straw draai.

Essentiële plaat voor iedereen die zich wat op het beatdowngenre wil werpen. Zonder Shattered Realm, geen Nasty.