Missing Persons - Color in Your Life (1986)

Label: Capitol

1. Color in Your Life (5:00)
  2. I Can't Think About Dancin' (5:16)
  3. No Secrets (4:29)
  4. Flash of Love (4:15)
  5. Go Against the Flow (5:54)
  6. Boy I Say to You (4:38)
  7. Come Back for More (3:41)
  8. Face to Face (3:33)
  9. We Don't Know Love at All (5:02)
  10. Hot to Cold (3:40)
  11. It's a Must (4:34)
knight3
Ik ken alleen de LP en daar staan 9 nummers op. De LP is stukken minder dan de eerste twee albums. Hierna zou de band uit elkaar vallen en komt Dale onder de hoede van Prince terecht.

avatar van lennon
knight3 schreef:
komt Dale onder de hoede van Prince terecht.

Niet echt heel erg succesvol overigens...

En Warren gaat verder met Duran Duran

avatar van Echo01
'Color in Your Life' is het derde album van de Missing Persons (als we de eerste EP vergeten) en bestaat eigenlijk uit straftijd van hun platenlabel die pissig op de band was omdat het album hiervoor - ondanks de aanzienlijk investering - weinig succesvol was. Nu ben ik heel kritisch op platenmaatschappijen, maar ik geef ze hier gelijk. Het tweede album is een sof (imo) door vooral de komst van een drumcomputer die dat hele album verlaagt tot een soort van collectie van demotracks (terwijl ze nb een geweldige drummer uit de Zappa-school bezitten!).

Daarom terug naar dit album dat is geproduceerd door Bernard Edwards, de bassist van Chic. Hier en daar hoor ik Chic-achtige likjes, maar als ik vooraf niet wist dat die man dit album had geproduceerd, had ik zijn naam zeker niet uitgeroepen. En of het door Edwards komt, weet ik niet, maar dit album is in ieder geval wel onvergelijkbaar met de eerste twee albums van de Missing Persons.

Weg new wave, hallo popmuziek. En ook nog popmuziek die soms akelig veel veel weg heeft van Madonna uit haar True Blue-periode (deels ook door de productiewijze). Gelukkig zit er net nog een rauw randje aan waardoor ik dit album met aardige songs al met al goed te pruimen vind. Goed, de grootsheid van het eerste album 'Spring Session M' bezit dit album zeker niet, maar ik zal toch met regelmaat naar dit album blijven grijpen.