MatthijsBudding schreef:
Haha daar moest natuurlijk een punt (stomstomstom). Maar ik zie vrij weinig mensen het goed spelen. Bij het stuk "And I Will Love You" zal 95% van de mensen 1 akkoord aanhouden. In werkelijkheid word in dat stuk 3 keer van akkoord gewisseld (Fmaj7 met een G in de bas, prachtig!) wat het een "touch" geeft. En inderdaad, het tempo! Na het stuk wat ik net beschreef heeft hij er gewoon een tel uitgehaald en gaan we gelijk door met "Forever!" (of together, weet ik veel
). En bij de zin "I Say A Little Prayer for you" spelen de meesten een gewoon majeurakoord wat ze een halve toon verlagen bij het word "You" in die zin, dat is dus ook weer fout. Ik heb vrij weinig mensen het goed zien spelen, dus dat is toch wat ik ervan blijf denken. Kende die versie die je stuurde al, erg leuk (al zal ik het nooit voor mijn plezier luisteren
!
Goeie genade, wat een pedant stuk, zeg.
Een Fmaj7 met een G in de bas is nog steeds gewoon een Fmaj7. Omdat je toevallig iets hebt gezien in de officiële tab van Burt zelf wordt het niet opeens een of ander magisch akkoord of zo. Een bas speelt in de regel toch de halve tijd een andere noot dan de grondnoot van het gitaar- of pianoakkoord, daar hoef je toch niet zo spastisch over te doen?
Ben het verder wel met je eens dat Burt een compleet eigen stijl heeft en vaak onterecht wordt afgeschilderd als easy listening componistje. Vooral zijn afwijkende maatfiguren zijn een verademing binnen het Top 40 genre. Ook qua tonaliteit zijn zijn nummers zeer herkenbaar, 't is eigenlijk een wonder dat hij met zo'n buitenissige stijl bekend is geworden.