Roy Hargrove - The Vibe (1992)

Jazz
Label: Novus

1. The Vibe (6:29)
  2. Caryisms (6:54)
  3. Where Were You? (4:57)
  4. Alter Ego (6:30)
  5. The Thang (4:59)
  6. Pinocchio (4:48)
  7. Milestones (5:57)
  8. The Things We Did Last Summer (5:38)
  9. Blues for Booty Green's (6:26)
  10. Runnin' Out of Time (7:37)
avatar van Reijersen
Deze plaat van Roy Hargrove is toch wat eentonig en langdradig. Jammer, want tot nu toe is het vooral erg goed bevallen wat deze man maakt.

3 sterren.

Ozric Spacefolk
Heerlijke, aangename jazzplaat van deze begaafde trompettist. Hij is hier pas 22 jaar oud!!!

Een lange zit, zo'n uur. Maar ik vind het een erg fijne plaat om bij te werken.
Verder is de band (Marc Cary-piano, Rodney Whitaker-bas, Gregory Hutchinson-drums) erg goed en geeft het geheel een soepel verloop.

Gastartiesten zijn: Branford Marsalis, David Fathead Newman, Frank Lacy en Jack McDuff.

Pinocchio is een Wayne Shorter-tune, Miles Stones is van Miles Davis en Alter Ego is van James Williams... Een goed eerbetoon van Hargrove voor zijn helden...