Strangelove - Time for the Rest of Your Life (1994)

Label: Food

1. Sixer (6:04)
  2. Time for the Rest of Your Life (4:46)
  3. Quiet Day (5:56)
  4. Sand (3:18)
  5. I Will Burn (5:59)
  6. Low Life (4:41)
  7. World Outside (4:08)
  8. The Return of the Real Me (3:04)
  9. All Because of You (3:24)
  10. Fire (Show Me Light) (6:59)
  11. Hopeful (2:55)
  12. Kite (3:47)
  13. Is There a Place? (10:56)
avatar van titan
titan (crew)
Wie van Bripop met drama en bombast houdt kan niet om Strangelove heen. Vooral afsluiter Is there a place? is monumentaal. 3,5*

Strangelove zorgt bij mij voor een dikke laag kippenvel, en Is There A Place al helemaal inderdaad.

avatar van titan
titan (crew)
Jammer dat de hoezen van hun andere 2 albums zo rot te vinden zijn, anders had ik die er ook wel opgezet.

Ik ga van het weekend ook wel een poging wagen ze te vinden. Desnoods scan ik ze wel even in.

Ik weet nog steeds niet of ik dit album of 'Love And Other Demons' beter kan waarderen.

Beide albums zijn ondergewaardeerde meesterwerken, die nog redelijk moeilijk verkrijgbaar zijn bovendien.

avatar van Harribo
jammer dat dit album zo onbekend is, het is namelijk een meesterwerk! elk nummer erop is goed. Deze cd verveelt bij mij nooit, ik draai hem meerdere malen per jaar.
favoriete nummers: time for the rest/i will burn/low life/fire

avatar van Helicon
Ik kon het album op de kop tikken, en heb dat ook gedaan zeker na het lezen van de bovenstaande lovende resencies.
Maar helaas het kan mij niet bekoren, zelfs na een aantal luisterbeurten. Ik vind de muziek wel goed maar de melodieën (vooral zang) pakken mij niet.

avatar van Omsk
Wil je hem kwijt ?

avatar van Helicon
Ja Ik wou hem vandaag nog op marktplaats zetten! Ik neem aan dat je interesse hebt?

Wel apart dat juist de zang je niet pakt, dat vind ik dan weer één van de betere dingen (zo niet het beste) van dit album.

Maar goed, mooi dat je Omsk er mee kan verblijden. Wist niet dat ie zo zeldzaam was, ik heb hem zelf voor 5 gulden gekocht bij de FRS.

avatar van Helicon
Het is niet zozeer de stem, want die is eigenlijk wel goed. Het gaat mij meer om de zangmedlodieën, die mij niet kunnen pakken. Ik kom niet in de muziek.

k weet niet of ie zeldzaam is, volgens mij kun je'm vrij gemakkelijk via Ebay of Amazon inkoppen.

avatar van sjoerd148
herman schreef:

Helemaal mee eens.
Ik vind de eerste zes nummers sowieso erg goed. ... Is There A Place is een geweldige afsluiter.
Daarna wat wisselvalliger, maar wellicht wordt dat minder. Ben net met dit album begonnen.

avatar van vigil
herman schreef:

Yep, yepperdiyepyep!

Prachtig nummer, 1 van mijn gele sterren. De andere twee zijn gegaan naar de afsluiter en Time for the Rest of Your Life

avatar van Harribo
Verborgen parel deze