Wings of Steel - Homesick (1992)

Label: S.I.

1. Trees of Stone (4:05)
  2. Living on a Dream (5:42)
  3. Too Many People (6:43)
  4. On Your Own (5:02)
  5. Crazy World (4:52)
  6. The Unborn Child (6:28)
  7. Narrow Minded (6:05)
  8. Make It Alone (3:20)
  9. Running on the Edge (4:46)
  10. Surrounded (7:09)
Omayyad
Eén van de weinige behoorlijke releases op dat vreselijke label van SI.

avatar van itbites
Inderdaad. Bejubeld en de hemel ingeprezen in hun eigen blaadje, maar bij nader inzien de middelmaat zelden ontstijgend.

Hetzelfde geldt voor deze CD van Wings of Steel, mooie opener maar daarna wordt het op Narrow Minded en Surrounded na nooit meer echt spannend. Het holle geluid draagt verder ook niet echt bij.

avatar van Jumpjet
Omayyad schreef:
Eén van de weinige behoorlijke releases op dat vreselijke label van SI.

Toen vond ik het prachtig, al die (Nederlandse) bandjes die op SI mochten uitkomen. Achteraf gezien heeft het niet veel soeps voortgebracht.

Wings of Steel zag ik ooit eens live optreden, en dat deden ze goed. Ik was echter zo stom om mijn nieuwe vriendinnetje mee te nemen, en sindsdien is het tussen ons ook niet meer goed gekomen. Rare jongens, die symfoknakkers.

Ik hoor nog best een paar aardige songs op deze plaat. Daar hadden ze best een redelijke demo mee kunnen opnemen van pakweg twintig minuten. En zo klinkt 'ie ook; als een demo dus, maar dan helaas twee keer zo lang.

Ozric Spacefolk
Doet me denken aan Rush, zo nu en dan. Lekker tempowisselingen en goed spel.

Helaas is de productie erg droog, saai en heel netjes, wat er voor zorgt dat de plaat nergens echt spettert.

Toch een ruime voldoende, omdat het wel gewoon een goede band is.