Coparck - The 3rd Album (2007)

Alternatieve titel: The 3rd Coparck Album, a Work of Fiction?

Label: V2

1. The Fifth Season (4:43)
  2. A Good Year for the Robots (4:01)
  3. You Will Fall (3:58)
  4. God Dress America (3:42)
  5. Consider This Goodbye (4:51)
  6. Funny, Dark, Iconoclastic (4:12)
  7. A Work of Fiction (2:55)
  8. Thoughts You Thought You Could Do Without (4:16)
  9. Time Is Short (3:49)
  10. How to Find What You're Not Looking For (4:32)
  11. You'll Never Find Anything Quite Like It (4:20)
  12. Absorb and Transport (5:36)
Dro
Ja ja, heel mooi album weer. Dit maal groot label, ik heb hem net online geluisterd. Aanrader, als je van Coparck houdt. Maar ook als Coparck van jou houdt hoor!

Voorlopig een *4

avatar van jurado
erg goede live-band

Meh, ben een beetje teleurgesteld. Het is allemaal wat gemakkelijk. Wat te liefjes. 3*

avatar van rzasa
42 schreef:

Deze derde heeft even wat luisterbeurten nodig!

Goed begin van 2007! 4 sterren

nijme255@adsl
Bemoedigende single die over Robots verhaalt.
Mooie rust straalt van de plaat af.
Net wat rzasa meldt, even wat vaker luisteren.
Ik begin met 4 sterren.

avatar van fluidvirgo
Na 1 keer luisteren al meteen een aantal prachtsongs eruit weten te halen. Inderdaad, zoals met elke Coparck, een plaat die groeit met elke draaibeurt. Dit moet ook wel wil je alles eruit halen. Geeft maar weer aan dat we met een band van uitzonderlijk niveau (zeker voor Nederlandse begrippen) van doen hebben.

Voorlopig inderdaad ****

Dro
Vanavond in de Mezz, als voorprogramma van Sukilove

Ah, een nieuwe Coparck. Toch leuk voor ze dat ze nog wat waardering krijgen; vond het nogal sneu dat ze na een fantastisch debuut werden gedumpt door hun platenmaatschappij. En leuk voor mij, want ik zou een van 's Neerlands leukste bandjes niet willen missen. Moet maar eens achter dit album aan.

avatar van snarf349
echt wel 4 sterren waard plus een halve ster omdat dit mooi`s uit nederland komt

****1/2

avatar van fluidvirgo
Ik verhoog met een halve ster. Hoewel minder bliepjes en samples, wat ik persoonlijk jammer vind, qua songs echter misschien wel hun beste tot nu toe!
Dus nu:

****1/2

avatar van Ghans
hmmmm tijd, dat is wat dit nodig heeft, God Dress America irriteert me mateloos, tot nu toe ..... ik wacht nog even met de waardering

avatar van Sybrand
Ghans schreef:
God Dress America irriteert me mateloos
Dat is ook mijn minst favoriete nummer. Voor de rest vind ik 't een erg mooi album. Een 4,5.

avatar van TerryA
ik hoor niks bijzonders hier - en die "kaas reclame" had hun profiel in nederland moeten vergroten maar dat was ook niet zo goed gelukt?! - misschien jammer voor Coparck dat ik rond dezelfde tijd de nieuwe album van The Good, The Bad & The Queen ook zat te beluisteren (ja, dan wordt het en sort 4de divisie bandje tegen een premier league band!!) - hooguit 2,5 uit 5 voor deze "3rd Album" en een album dat hoogwaarschijnlijk weinig indruk zal maken buiten de Benelux.

Doet me bij vlagen denken aan Soulwax' 'Much against everyones advice'. Dit is vooral te wijten aan de vocals die naar mijn inziens enigzins lijken op Stephen Dewaele's stemgeluid. Ik vind het wel aardig, al zakt het op een gegeven moment een beetje in. Voorlopig hoogtepunt 'A Good Year for the Robots'.

avatar van MichelDumoulin
Ik ben pas net met deze band in aanraking gekomen.
Zeer grote klasse! Ik vind dat dit album zich kan meten met de betere albums van, hun 'stijl'-genoten uit België, dEUS.
Cijfer volgt maar een 4 of een 4,5 lijkt me tot nu.

avatar van UmmaGumma 44
Vanuit de rotatielijsten van de users hier op MuMe ben ik bij deze band terechtgekomen en hebben de onder (of boven)-staande kritieken mij wel nieuwsgierig gemaakt.

Wat me opvalt aan deze plaat is de rust waarin het wordt gespeeld en dat geeft me al een heerlijk gevoel om deze plaat als heerlijke achtergrondmuziek te draaien... naarmate ik het album wat vaker ging draaien, hoorde ik steeds meer invloeden uit muziek die ik een jaar of 10 geleden regelmatig draaide en dan doel ik met name op het album BAng! van World Party (zowel muzikaal als vocaal)... ik doe er mijn voordeel mee en zal deze plaat regelmatig opzetten...

avatar van Spliffy McGreen
Hmmmm. ben erg benieuwd.. ik pindakaas hem nu

Sven Bersee
Drie goede nummers de rest mij te slapjes: 3.

Sven Bersee
Halen het bijna vanzelfsprekend niet bij dEUS. Verhoog hem toch maar naar 3,5.

Berichten verplaatst naar Coparck

Antagoon
Wat scoort deze plaat absurd laag. Dit is een van de fijnere Nederlandse bandjes. In het begin leek me dit wat overschat door de pers, maar na de nodige luisterbeurten kan ik niet anders concluderen dat dit absoluut top is. De nummers zitten erg subtiel in elkaar, maar ja ze bevatten geen 6,5/7 maten en er worden geen drumritmes omgedraaid en dan lijken de scores op deze site wat stoever te verlopen. 4,5* voor een topplaat van een sympathieke band die volgend jaar hopelijk wèl Paradiso gewoon uitverkopen.

Amen!

avatar van TEQUILA SUNRISE
Dit album te leen van een vriend, ik had nog nooit gehoord van de heren.
Een eerste luisterbeurt klinkt in ieder geval bemoedigend.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Onderhoudende plaat, ik wordt er niet echt wild van maar vind het wel goed klinken.
Zeker de eerste 2 nummers en de afsluiter Absorb And Transport kunnen mij bekoren.
Zeker voor nederlandse begrippen een goede band, helaas in mijn geval wat aan de late kant ontdekt en ik zal eens achter de andere platen van deze formatie aangaan.

avatar van laxus11
He's a Retard not a Robot