Chris Garneau - Music for Tourists (2007)

Label: Absolutely Kosher

6. First Place!!! (4:14)
  7. Hymn (1:40)
  8. Baby's Romance (4:37)
  9. Not Nice (5:31)
  10. Blue Suede Shoes (3:09)
  11. We Don't Try (3:41)
  12. Sad News (6:01)
  13. Halloween (4:52)
  14. Between the Bars (3:05)
leuke plaat, niet bijzonder maar wel leuk.

avatar van bonothecat
Heel liefelijke cd. Lekker traag af en toe...en dat werkt best goed na een stevige maaltijd. De lekkere uitbuik muziek

Droevige liedjes die door hun eenvoud juist zo mooi en ontroerend zijn.
Geen spectaculaire zanger misschien maar hij weet me toch wel te bereiken. Misschien ben ik snel tevreden, zeker als er piano en/of cello aan te pas komt, maar als dat zo is dan kan me dat niet veel schelen ook al zijn de liedjes achter elkaar misschien net even te veel van hetzelfde (vandaar ook dat het blijft steken op 4*).
Dit soort liedjes hoef ik niet te ontleden, hoeven geen epische hoogtes te bereiken: lekker luisteren, ogen dicht en wegdromen maar. Garneau neemt je bij de hand en voert je bijna een uur lang mee in zijn muziek voor touristen.
Vergeet na afloop de gids niet

avatar van Martin Visser
aERodynamIC schreef:
Droevige liedjes die door hun eenvoud juist zo mooi en ontroerend zijn.
Vergeet na afloop de gids niet

ja hoor, struin ik last.fm af en stuit ik op een volkomen onbekende zanger (in het straatje van Sufjan Stevens), heeft Aero hem alweer eerder ontdekt

avatar van Mctijn
Heerlijke fluisterpop. Dit album is denk ik wat constanter dan zijn nieuwe album.
Het beste vind je overigens op het eind, Sad News en Between the Bars.

Live is Between the Bars ook erg mooi:
Chris Garneau - Chris Garneau - LA BLOGOTHEQUE