The Mayfield Four - Fallout (1998)

Label: Epic

6. 12/31 (5:54)
  7. Fallout (4:24)
  8. Big Verb (5:29)
  9. Realign (4:35)
  10. Don't Walk Away (5:26)
  11. Overflow (6:57)
  12. Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) (5:05)
avatar van ToetnL
Goede cd met myles kennedy op vocals (o.a. Alterbridge)

Vooral de eerste 6 nummers liggen lekker in het gehoor. Helaas is het hele album niet 'spannend' genoeg om tot het eind te boeien.

Ik geef een #4 voor dit werkje...

Dit is echt goed...!!!!

avatar van Zoute Popcorn
Dit album moet echt meer aandacht krijgen, zwaaaaarr ondergewaardeerd zeg!, 8 stemmen...

avatar van Zoute Popcorn
Zeg er maar even bij dat dit de zelfde zanger is van Alter Bridge

avatar van james_cameron
Leuk om te horen in welke band Myles Kennedy figureerde voordat hij toetrad tot Alter Bridge, maar dit is geen beste plaat. Het debuut rammelt aan alle kanten en klinkt sporadisch nogal geforceerd als Pearl Jam. De inmiddels machtige zang van Kennedy staat hier nog in de kinderschoenen en is amper te herkennen. Sterker nog; zijn zang werkt sporadisch op de zenuwen. Gelukkig zou de band hierna een flinke stap vooruit maken met de opvolger Second Skin.

avatar van gigage
De slaggitarist zat al met Myles Kennedy in zijn vorige band en is medeoprichter van de Mayfield four. Echter is hij nog voor de release van het tweede album uit de band gestapt. In 2017 , inmiddels makelaar, bruut voor zijn ... geschoten door de lokale politie in zijn eigen huis en overleden op weg naar het hospitaal. Hier mag hij Myles begeleiden in een alternatieve rockband opgericht in Spokane, Washington, dezelfde staat als Seattle. De heren doen dan ook erg hun best om die grunge, alternatieve rock, van hun hoofdstad wat nieuw leven in te blazen. Dat doen ze niet onaardig maar het album komt een beetje als mosterd na de maaltijd. Vergelijkingen met Pearl Jam zijn derhalve wel terecht. Myles doet zelf de andere gitaar maar is geen mcCready. Toch zijn de songs zelf niet onaardig en deze Fallout luistert lekker weg. De opvolger is wat mij betreft wat steviger, volwassener, meer memorabel en dus beter.

Voor fans van creed, Alter Bridge en Pearl Jam.