Kinderen voor Kinderen - Kinderen voor Kinderen 24 (2003)

Label: VaraGram

1. Zomerzon (3:05)
  2. Doe Maar Dik (3:30)
  3. Liefdesverdriet (3:20)
  4. Papa Die Niet Zo Idioot (3:31)

met Henk Temming

5. Een Beetje Uit M'n Doen (3:24)
  6. Net een Ballon (3:41)
  7. Jij Bent Goed Zoals Je Bent (3:09)
  8. Ik Wil een Huisdier (2:31)
  9. Monster in de Kast (3:13)
  10. Zes Weken Zonder Jou (2:54)
  11. Help (Ik Weet Niet Waar M'n Schoenen Zijn) (3:24)
  12. Leren voor Idool (4:04)
  13. Kinderen voor Kinderen 24 (1:22)
  14. Zomerzon (Meezingversie) (3:07)
  15. Doe Maar Dik (Meezingversie) (3:30)
  16. Liefdesverdriet (Meezingversie) (3:20)
  17. Een Beetje Uit M'n Doen (Meezingversie) (3:24)
  18. Net een Ballon (Meezingversie) (3:41)
  19. Jij Bent Goed Zoals Je Bent (Meezingversie) (3:09)
  20. Zes Weken Zonder Jou (Meezingversie) (2:54)
Dit is wat mij betrefd de beste Kinderen Voor Kinderen! Alle nummers zijn goed tot zeer goed te noemen!

Gewoon een top-album dit!

4,5 sterren

avatar van tnf
tnf
Hier kwam ik ooit eens langs toen ik - vanwegde de nostalgische delen - een dvd-box kocht met alle eerste 25 afleveringen; uit nieuwsgierigheid naar hoe het na KVK 12 met het project verder is gegaan heb ik die van ná m'n tijd ook maar een keer afgespeeld. En ik had ook dáár tenslotte voor betaald.

Het viel niet mee; nogal levenloze synthesizer-deuntjes, ondanks de suggestie van 'vrolijk'. De delen uit 'mijn' jaren klonken toch een stuk frisser, zelfs als ik het nostalgische aspect weg probeer te denken. Ik betwijfel of er ook binnen de beoogde leeftijds-doelgroep een heel groot publiek voor geweest is, toen 'ie uit kwam.

Wellicht raar dat ik dit deel bespreek, ik was al 22 toen 'ie uit kwam. Maar door zo'n grietje dat afgelopen vrijdag aan The Voice meedeed (die overenthousiaste blonde met de naam Nicola - dit voor wie gekeken heeft...), en destijds ook aan dit deel, kwamen er van die oude YouTube-filmpjes van onder andere KVK 24 bovendrijven (en zo ook dat deel als geheel).