Henk Hofstede - Het Draagbare Huis (2003)

Label: [PIAS]

1. Het Draagbare Huis (4:03)
  2. 36 Foto's (3:38)

met Frank Boeijen

3. Automaten (3:36)

met Pim Kops

4. Inktman (4:40)
  5. De Blauwe Brug (3:13)
  6. Het Hele Al en het Lava (3:49)
  7. Val (2:49)
  8. Zwarte 8 (3:24)
  9. Spiegel (4:23)
  10. Het Stenen Kind (5:29)
  11. Zwarte Engelen (4:04)
  12. Dieven (4:50)
  13. Gebroken Ijs (2:54)
avatar van titan
titan (crew)
Eerste soloalbum van de zanger van de Nits, die zeker bij liefhebbers van Spinvis in de smaak zal vallen. 4*

avatar van c-moon
Zeer mooie plaat.

Alleen jammer dat er voor zijn optredens in Antwerpen zo weinig belangstelling was. Van de twee voorziene shows moest hij bij gebrek aan belanstelling (gebrek aan smaak van mijn landgenoten ja!!! AWOERT!) er één afgelasten zelfs. Maar ik was er dus bij en het was heel apart, bijna een prive concertje.

De nummers moeten zeker niet onderdoen voor het beste Nitswerk. Integendeel. Ook in het Nederlands stààt Hofstede er!

TOPPLAAT !

avatar van Ludo
Over de gehele linie was ik niet onder de indruk, maar Het Hele Al en het Lava is uit het niets een prachtig liedje.

avatar van vin13
Apart album met leuke luisterliedjes en vreemde geluidjes, het kabbelt voort in je hoofd en eindigt in je hart.

hoor hem het liefst in het engels

avatar van Tupelo
Verstilde muziek. Een landschap met sneeuw en ijs. Spaarzame instrumentatie. Voor mij blijft het allemaal wat steriel en veraf - het raakt me niet.

avatar van heartofsoul
Dit atmosferische album ligt weliswaar in het verlengde van de albums van de Nits, maar door het gebruik van de Nederlandse taal luister ik er toch anders naar. Hofstede zingt niet altijd zo verstaanbaar Nederlands als ik zou wensen (maar misschien ligt dat aan mij), maar daardoor luister ik juist extra geconcentreerd. De aparte muzikale aankleding en de vervreemdende elektronica vind ik erg boeiend, en dat het onderkoeld klinkt schrikt mij niet af. Mooiste nummer vind ik 36 Foto's met zang van Frank Boeijen en briljante synthesizer. Voor mij een echte luisterplaat.