The Wake - Nine Ways (1996)

1 stem

Label: Cleopatra

1. Lightning (4:06)
  2. Control (3:50)
  3. Procession (3:10)
  4. Satellite (New Moon) (3:43)
  5. Christine (3:09)
  6. First (3:39)
  7. Deep Seventeen (3:20)
  8. Curtain (3:55)
  9. Reverend Mother (4:19)
  10. 16 Days (7:09)
avatar van reptile71
Sprekend Sisters of Mercy dit...

Jean-Maurice
Wat steviger dan de voorganger, dit rockt meer maar desalniettemin een goede postpunk/darkwave plaat. Ook al vinden velen dit gothic rock, het ligt wat mij betreft allemaal in het verlengde van elkaar. De zang (Sisters) blijft uiterst aanstekelijk. Aardig goede cover ook (16 Days) van Modern English. Deze band is in staat tot het schrijven van goede melodieuze liedjes (blijven rondzingen in je hoofd) en dat maakt ze voor mij tot een van de betere bands uit de jaren 90 in het genre. Wel jammer dat ze net zo lui zijn als hun grote voorbeeld. Maar beter twee goede platen dan een dozijn slechte herhalingen!

avatar van Alicia
Nog twee nachtjes slapen!

Na ruim een kwart eeuw is er dan eindelijk een opvolger voor Nine Ways.

avatar van Chameleon Day
Ik dacht even dat je The 'Factory' Wake bedoelde, maar da's niet zo, zie ik...

avatar van Premonition
Weinig van doen met het Britse The Wake, dit is gothic rock, maar dan gelukkig met gitaren in de hoofdrol.
Best aardig, maar idd veel Sisters of Mercy en ook wel Bauhaus invloeden. Beste leuke cover, 16 Days, van Modern English.

avatar van Chameleon Day
Met de Zusters als referentie haak ik af....no offence intended, dr. Avalanche.