Pandemonium - The Kill (1988)

Rock / Metal
Label: Metal Blade

1. Your Evil Ways (2:58)
  2. Cold Night (3:16)
  3. Last Star (4:26)
  4. Madness Ascending (3:45)
  5. Radar Love (5:37)
  6. Driving Away (2:46)
  7. The Will to Kill (3:30)
  8. When It Comes to the End (3:42)
  9. Snowblind (4:39)
  10. Hell Is the Last Place (3:08)
avatar van MetalMike
Ooit deze plaat gekocht omdat ik mij vaag een recensie kon herinneren. Nooit echt de plaat goed gehoord, één keer aangezet en niet onder de indruk geweest en uitgezet. Jammer. Ik zit nu best te genieten. Het heeft iets smerigs, old school Metal met een hoog Sabbath riff's gehalte, wel met meer tempo. Stem vergt gewenning beetje Ratt-zang misschien. Heeft óók iets smerigs, een net iets mindere uitvoering van Bobby Blitz misschien. Oh en laat je niet afschrikken door de Glammy achterkant.
De 2 covers hadden voor mij niet gehoeven, maar ik hoor een enthousiaste band. Ik ga nog even op zoek naar hun eerdere 2 platen, dit bevalt me zeker. Het klinkt eerder als een undergroundband van begin jaren 80 dan als iets wat in de late jaren 80 thuishoort.
"Madness Ascending" is lekker gevarieerd, "Driving Away" heeft wel iets Thrashy, "The Will To Kill" is ook fijn, mix tussen vroege Savatage en Overkill door de Sabbath riff stijl ook denk ik. Ik zet hem van de week weer eens even aan, dit is gewoon lekker.

avatar van ZAP!
Deze hoes koester ik nu al zo lang (betere versie ingestuurd) dat het eigenlijk raar is dat ik de muziek nooit geprobeerd heb. En het bevalt heel behoorlijk. Ergens tussen Mötley Crüe ('Shout...') en power metal in, met nog best gelaagde covers, al is twee stuks erg ongewoon. Laatste track is weer behoorlijk geript van Maiden zodat het wel een cover lijkt. De zang smaakt me prima!

Kleine 7.

avatar van Kronos
ZAP!, misschien kan je een correctie doorsturen voor de hoes met de afbeelding die je in het mooie hoezen topic plaatste. Is scherper dan wat hier nu staat en de kleuren komen beter overeen met het origineel.

avatar van ZAP!
Kronos schreef: