Cradle - Cradle (1999)

Label: ETF

1. When Love Is in Your Eyes (2:49)
  2. Great Open Dump (2:52)
  3. Ready (4:26)
  4. I Is They Is (5:12)
  5. Cry of Nature (4:59)
  6. Escape from the End (A Part of It) (4:29)
avatar van lebowski
Absoluut niet overdreven ook

avatar van reptile71
Het is zoals ik er over denk en dus niet overdreven. Ik vind het eindstuk zang behoren tot het beste dat ik ooit heb gehoord. O zo! Dat ik dat als feit noem, ach... who cares?

avatar van Castle
Kwam het plaatje weer eens tegen, blijft llekker stukkie muziek, jammer het geen vervolg kreeg.

avatar van Rainmachine
Ik kwam dit album ook weer tegen in de donkere krochten van mijn muziekkelder. Leuke plaat, niet wereldschokkend maar er zit wel een lekkere donkere vibe in. Was ook zeker benieuwd geweest naar een opvolger, vooral het dreigende toetsenwerk is lekker. Gitaarwerk is niet overal even sterk en de link naar Joy Division gaat mij ook wat te ver. Ik hoor ook wat Brian Molko in de zanger en dat is inderdaad niet verkeerd. Doet mij soms ook wat aan Sammie America's MAM denken, vooral het nummer I Is They Is.

Kwam ook nog een leuke live clip tegen van 2019!

Cradle FC - Everything/Memory, 25 years at ‘t Blok 23-11-2019

avatar van Castle
Vooral afsluiter Escape from the End (A Part of It) is top.
Opener When love is haalt er een halve ster af, skip