Van Gunn - Van Gunn (2006)

Label: Retone

1. Pull the Trigger (3:41)
  2. Here to Break the Rules (3:58)
  3. Goodbye (4:01)
  4. Looking Through Me (4:13)
  5. I Know a Little (4:17)
  6. Liar (4:54)
  7. Back to LA (3:32)
  8. Daughter of a Superstar (2:47)
  9. Drive Me Insane (6:40)
  10. Child of Rock 'N Roll (3:59)
Guitars & Wings
Van Gunn uit de VS ??. Dacht het niet. Nee ze zijn van Nederlandse bodem.

Even terug in de tijd.

Kent u het tv programma star maker nog?waar K-otic uit voort kwam met Sita ..... en Martijn Terporten. Hij was de rocker van de club. K-otic was hij snel beu en begon daarom zijn eigen band (of bestond al?) genaamd Taxe. Optredens werden her en der gedaan. Op bepaald moment is het idee ontstaan om naar de VS te gaan en daar te touren. Zo gezegd, zo gedaan. Tijdens een optreden in Seatle zijn er beeldopnames gemaakt en op dvd gezet (live in Seattle / 2004) en ook een single (alive and dangerous) is uitgebracht.
Ze zijn twee keer richting de VS gegaan, maar de tussentijdse terugkeer dat was meer van financiële aard of zoiets.
Ze hebben het uiteindelijk toch voor elkaar gekregen om een cd in de VS op te nemen op een onbekend label. Noodgedwongen moesten ze wel hun naam veranderen.. en zo is dus: Van Gunn geboren.
Vreemd genoeg is er weinig ruchtbaarheid aangegeven, ik kan in ieder geval geen cd recensie in de Aardschok herinneren.
Bloedzonde want dit is beslist een zeer goede cd waar lekker op gerockt wordt. Zeker iets om trots op te zijn. Helaas lijkt de band lijkt als een nachtkaars te zijn uitgegaan. Een totaal verhaal omtrent de band is op het internet niet te vinden, hooguit wat flarden. Vreemd toch.

De band:
Martijn Terporten - zang (nu: Martin Porter)
Boy Bijlmakers - bass
Bert Selen - drums
Hay Joosten - gitaar
Ward Bijlmakers - keyboard
Jasper Verbruggen - gitaar (tijdens taxe)

Muzikaal lijkt de band op een zwaardere / ruigere versie van Bon Jovi, maar ze hebben zeker ook een eigen sound. Lekker heavy en "in your face". Het openingsnummer: Pull The Trigger is gelijk ook het beste nummer en er staat ook een video van op Youtube. Back To L.A. en Children of rock n roll zijn ook erg goed. Eigenlijk rockt de cd van begin tot eind.

Hoe dan ook: als je de cd nog vind, neem 'm dan mee want hij is zeldzaam.