Steve Perry - For the Love of Strange Medicine (1994)

Label: Columbia

1. You Better Wait (4:52)
  2. Young Hearts Forever (4:30)
  3. I Am (4:53)
  4. Stand Up (Before It's Too Late) (4:49)
  5. For the Love of Strange Medicine (5:52)
  6. Donna Please (4:00)
  7. Listen to Your Heart (3:31)
  8. Tuesday Heartache (6:00)
  9. Missing You (3:47)
  10. Somewhere There's Hope (6:08)
  11. Anyway (4:18)
  12. If You Need Me Call Me * (5:48)
  13. One More Time * (3:30)
  14. Can't Stop * (4:08)
  15. Friends of Mine * (3:30)
  16. Missing You [Live in San Francisco 12 / 9 / 94] * (4:14)
avatar van Bush Beast
Solo elpee van voormalig Journey zanger Steve Perry. Veel ballads. Blijft een schitterende stem, alleen de combinatie Perry, Schon en Cain in Journey werkte beter wat mij betreft.

avatar van Tribal Gathering
Zijn stem is de enige redding voor dit album. Het album barst van de gezapige Middle of the road deuntjes en is absoluut geen aanrader.

Ik ben zelfs vergeten hem bij mijn albums toe te voegen, zo saai is deze plaat.

avatar van rushanne
Aardige cd, maar inderdaad voornamelijk vanwege DE STEM! En ja, die vergoedt heel veel!!

avatar van sinkthepink
Ik ben een hele grote fan van Journey en Perry. Deze solo cd viel me altijd wat tegen, Street talk vind ik wel erg goed. Nu weer eens geluisterd omdat ik de remaster had gekocht.

De muziek is te veel naar de achtergrond gemixed en de stem veels te veel op de voorgrond, hierdoor klinkt de muziek te vlak. Ook zijn de nummers niet heel geweldig. "missing you" springt eruit wat mij betreft.

Jammer dat je nooit meer wat hoort van hem, ik denk dat zijn stem de tand des tijds niet zo goed heeft doorstaan.

avatar van sander.h
Jammer.

De plaat wordtwat mij betreft kapot gemaakt door de waardeloze mix. Ik begrijp best dat Steve Perry fans Steve Perry willen horen (dat wilde ik zelf namelijk ook) maar om zijn stem nu zo achterlijk op de voorgrond te zetten dat de hele dynamiek naar de filistijnen gaat vind ik op zijn minst een twijfelachtige beslissing.

Jammer van de goede tracks die erop staan (You Better Wait, Young Hearts Forever, Tuesday Heartache).

avatar van Metal-D78
Laatste drie nummers zijn minder, de rest is prima. Ietsje beter dan zijn andere solo plaat Street Talk. Deze klinkt iets minder gedateerd. Mijn exemplaar heeft een handtekening van Mike Porcaro die op de helft van de nummers van bas heeft voorzien. Eind jaren 90 een keer voorafgaand aan een Toto concert gescoord. Wat een belabberd concert was, by the way.

avatar van Psykootje
Zeer sterk album in de SP stijl . Zijn stem is inderdaad iets naar voren gemixed maar in dit geval alles behalve irritant . Ik weet nog dat ik , toen dit album uitkwam , echt alleen nog maar hier naar luisterde . Betoverd was ik , en als ik er nu naar luister komt dat gevoel weer een beetje terug . Zo jammer dat hij niks meer doet / kan .

avatar van Metal-D78
...wil...

Het openingsnummer is top, maar daarna kakt de plaat helaas teveel in.
Daarom slechts 3.5 voor vooral zijn stem en het openingsnummer

avatar van milesdavisjr
Uitgekomen in een tijd dat AOR niet echt een groot genre was, de populariteit was tanende. Dat neemt niet weg dat deze schijf best een aantal prima nummers herbergt. You Better Wait is een uitstekende opener, titelsong For the Love of Strange Medicine kent een prima refrein en het aanstekelijke Listen to Your Heart wordt volledig door Perry gedragen. Je mist echter Schon, een gitarist die de nummers van het nodige vuurwerk dan wel de nodige spanning voorzag. Dat er niet veel betere zangers dan Perry te vinden zijn in dit genre is een groot compliment aan de beste man, dat zijn zang echter zo voor aan de mix is gezet is wat teveel van het goede. Je mist nu de details en de muzikale omlijsting die deze plaat misschien naar een hoger niveau hadden kunnen tillen. Het gebodene blijft echter aan de goede kant van de streep en levert met deze worp nog genoeg luisterplezier op.

avatar van Deranged
You Better Wait toch wel een mooie anthem voor een ieder die zich wel eens onverhoopt zag dromen van een stukje kalfsvlees op een manier die zelfs Rob Geus nog zou doen blozen.

Naarmate we ouder worden verschrompelt de zwezerik.

Die wordt dan minder of zelfs helemaal niet langer eetbaar.

avatar van Dibbel
Genietbare AOR-plaat gedragen door de fantastische stem van de voorman van Journey.
Over het algemeen wel wat rustiger dan Journey, maar met toch ook wel weer fantastisch gitaarwerk.
Eerste nummer is mooi en het titelnummer ook.
Weer eens wat meer gaan draaien deze.