Eric Woolfson - Gaudí (1995)

Alternatieve titel: Gaudí - Das Musical

Duitsland / Verenigd Koninkrijk
Rock / Pop
Label: WEA

1. What Are You Going to Do Now (5:44)
  2. Money Talks (6:01)
  3. Closer to Heaven (4:42)
  4. Standing on Higher Ground (3:50)
  5. Tango Güell (3:40)
  6. Parca Güell (5:55)
  7. Puppet Master (6:17)
  8. Inside Looking Out (4:29)
  9. Work Song (2:57)
  10. Too Late (5:23)
  11. Forbidden Fruit (6:55)
  12. Lonely Song (Love Can Be Lonely Too) (6:21)
  13. La Sagrada Familia (8:20)
  14. Visions * (6:05)
totale tijdsduur: 1:10:34 (1:16:39)
avatar van dynamo d
Dit is echt een fantastisch album. Het album Gaudi van the Alan Parsons Project werd al goed ontvangen, maar deze musical-bewerking door Eric Woolfson is nog mooier. Tango Güell en Parca Güell ademen Gaudi en Barcelona uit. Closer to Heaven en Standing on a Higher Ground zijn subtiel prachtig. En La Sagrada Familia is het mooie slotstuk. En deze is wel af...

Overigens luidt de titel Gaudi - das Musical, omdat de musical Gaudi in Duitsland werd opgevoerd. Het album is echter geen live opname van de musical, maar bevat studio-opnames van de musicalnummers. Des te beter, want de geluidskwaliteit van de nummers is daardoor stukken beter en mooier.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Maar is het dan wel in het Duits gezongen allemaal??

Maartenn schreef:
Maar is het dan wel in het Duits gezongen allemaal??

Nee, alles in het Engels. Dit klinkt ook allemaal erg goed. Het is niet een opname van een live uitvoering maar de nummers zijn in de studio opgenomen.

avatar van musician
Met nieuwe artiesten/zangers (inclusief Eric zelf?) en nieuwe opnames/arrangementen?

Ik moet zeggen dat ik er wel verder geïnteresseerd blijf, ook in deze Gaudi das Musical, maar de cd's van Eric Woolfson zijn heel erg slecht te krijgen en wat er op de markt komt via internet is tweede hands en erg prijzig.

avatar van dynamo d
Ja, met nieuwe artiesten/zangers en nieuwe studio opnames. Eric Woolfson zingt zelf niet mee.

Je kunt de albums van Woolfson ook downloaden:
Eric Woolfson Music - shop - ericwoolfsonmusic.com

avatar van musician
OK Thanks! (ga het vanmiddag gelijk proberen)!