Laura Veirs - Saltbreakers (2007)

Label: Nonesuch

1. Pink Light (4:04)
  2. Ocean Night Song (3:08)
  3. Don't Lose Yourself (4:01)
  4. Drink Deep (4:36)
  5. Wandering Kind (3:32)
  6. Nightingale (3:12)
  7. Saltbreakers (3:20)
  8. To the Country (5:09)
  9. Cast a Hook (3:19)
  10. Phantom Mountain (3:13)
  11. Black Butterfly (2:21)
  12. Wrecking (3:49)
Xel
Ik kijk heel erg uit naar dit album.
Haar vorige album is na zeer veel draaibeurten nog steeds heel erg goed...

Net in bezit, helaas niet in de mogelijkheid om haar optreden in Ekko (Utrecht) te bezoeken.
Klinkt vernieuwend, iets meer pop en electronic invloeden, zeker niet verkeerd. Veel luisteren, dan zal hij waarschijnlijk net zoals de vorige albums van haar een topper worden.

Xel
1e helft van het album is zeer goed. 2e helft is nog niet blijven hangen bij me.
Maar kan nog gebeuren..... Nog vaak draaien de komende dagen, dat zeker.

Veel gedraaid afgelopen dagen en waardeer de intimiteit van de nummers afgewisseld met wat meer stevige nummers. Gaat soms richting Kings of Convenience...
Als geheel is het album een erg mooie compilatie en blijft ook als geheel goed hangen (niet dat er een paar nummers bijblijven, maar eerder het hele album)

Xel
Hele goede plaat gewoon. Echter in het geweld van de laatste tijd (Neil Young, Zita Swoon's meesterwerk, aantrekkelijke CocoRosie) sneeuwt laura een beetje onder. Daarom "slechts" 3,5*
Maar ik weet zeker dat deze plaat nog wel en paar jaar meekan.

Een paar nummers onderweg ben ik enthousiast en benieuwd naar meer. Klinkt zeer verzorgd allemaal.

avatar van grovonion
Laura heeft zo'n aangename stem, bij het horen van het duet met the Decemberists val ik half in zwijm zodra haar stem vertoont. Maar dit album stelt me (na year of the meteors) alweer teleur. 't allemaal te licht, te veel bliepjes en handengeklap maken de liedjes wat te vrolijk. Ik denk dat een folkier, melodie gerichtere aanpak haar veel beter zou staan. Of gewoon betere songs schrijven.

avatar van Migo
Ik vind Nightingale erg mooi. Naar aanleiding daarvan meer van deze dame opgezocht, maar na zo'n 25 nummers geluisterd te hebben van verschillende albums blijkt dat ik er werkelijk geeneen leuk vind.. Heel erg vreemd.