Disco Dancin' 78 (1978)

1 stem

Dance / Funk
Label: EMI

1. Adrian Baker - I'll Keep You Satisfied
  2. Sylvester - You Make Me Feel (Mighty Real)
  3. Michael Zager - Music Fever
  8. Ike & Tina Turner - Baby Get It On
  9. A Taste of Honey - Boogie, Oogie Oogie
  10. Sun - Sun Is Here
  11. Cissy Houston - Think It Over
  12. Quazar - Funk 'n Roll (Dancin´in the Funkshine)
  13. Dee Dee - I Put a Spell on You
  14. Platinum Hook - Standing on the Verge (Of Gettin' It On)
avatar van musicfriek
Disco is toch wel een ondergewaardeerd genre an sich vind ik. Ik wil me er wel eens wat verder in verdiepen en met toevoegingen als deze gaat dat wel lukken. Dank je wel daarvoor, sq!

Wat heb ik genoten van de video's! Al die nummers swingen en funken de pan uit!

A Taste of Honey's Boogie Oogie Oogie heeft een onweerstaanbare funksound, je krijgt gelijk zin om te gaan dansen. Dat geldt ook voor de nummers Stargard, Sylvester (classic!) en helemaal Ike & Tina Turner's Baby Get It On. Geweldig zoals Ike vrij rustig begint met zingen, Tina erbij en dan die funk! Kijk vooral naar de dame in het groene jurkje hoe los zij gaat, dat is pas genieten!

En hoe is de rest? Kan iemand me dat vertellen?

avatar van Oldfart
Op een Retro-Trip vannacht Friek?

avatar van musicfriek
Oldfart schreef:
Op een Retro-Trip vannacht Friek?

Tsja, de Jaren 80 KO loopt ten einde en dan moet ik toch wat he? (Kidding )

En ja, ik vind dit op zijn tijd heerlijke muziek, niks mis mee

avatar van sq
sq
Er komt nog meer verzamelwerk aan. En zo´n aanmoediging werkt natuurlijk alleen maar stimulerend.

Inderdaad heb ik dit gebruikt als mooie kapstok voor video´s. A Taste of Honey en Sylvester zijn ook van mij favorieten uit de disco. En van beide nummers geldt dat de versie op dit album niet is wat je wil hebben; het zijn beide ook nummers waarvan de lange versie het origineel is, en waarvoor bij de 7" single de break eruit is geknipt. Zie ook de albums die ik van beiden heb gepost voor betere versies.