Vital Remains - Icons of Evil (2007)

Label: Century Media

1. Wher Is Your God Now (1:52)
  2. Icons of Evil (7:33)
  3. Scorned (8:40)
  4. Born to Rape the World (8:09)
  5. Reborn...the Upheavel Nihility (7:40)
  6. Hammer Down the Nails (6:10)
  7. Shrapnel Embedded Flesh (6:46)
  8. 'Til Death (9:12)
  9. In Infamy (6:15)
  10. Disciples of Hell (4:56)
gruwelijke beukplaat zeg

avatar van AGE-411

De hoes
Vooral ingezoomt. Zie de details.

Echt prachtig.

avatar van AGE-411
Lol

De totale lengte van de cd is 66:06

AGE-411 schreef:

De hoes
Vooral ingezoomt. Zie de details.

Echt prachtig.

Albumhoes geeft al aan dat het muziek al geniaal is, nr 2 en 10 echt geniaal

avatar van Edwynn
Totaal 'over the top' death metal album, dit Icons Of Evil. De band klinkt niet veel anders dan voorganger Dechristianize. Alleen heeft deze een iets beter geluid.
Alle nummers zijn ontzettend lang. De death metal is extreem, snel en ruig. Er is echter ook heel veel ruimte voor akoestische intermezzo's en de Malmsteen achtige solo's van Dave Suzuki. Een beetje teveel misschien. Er zijn veel terugkerende thema's te bespeuren en op den duur is de verrassing er wel een beetje af. Als de plaat zijn einde nadert ben je volledig murw gebeukt door dit immer voortdurende geweld.
Beroepsidioot Glenn Benton doet ook weer mee en brult de infantiele teksten er beter uit dan hij bij Deicide ooit gedaan heeft.
Met het verstand op nul is Icons Of Evil een uitstekende death metalschijf waarop alle registers opengetrokken worden.

avatar van Kondoro0614
Ik was eigenlijk een beetje gevallen voor de albumcover die ik echt onwijs gaaf vind hoor. Prachtig zelfs. De hoge score zou ik niet snel aan dit album geven, en daarmee ben ik het eigenlijk wel eens wat Edwynn zegt. Het duurt me allemaal te lang, erg lange songs die op twee na niet onder de vijf minuten komen en dan is er erg veel plaats gemaakt voor akoestische geluiden wat ik op het begin leuk vond maar het was na een tijdje wel steeds een hap van de zelfde koek. Het klinkt niet slecht, nieuw is het niet. Gitaarwerk is prachtig en de stem klinkt zeker niet verkeerd, ik ken hun voorganger of andere werkjes niet die moet ik nog even snel een keer op zetten.