Jeff Mangum - Orange Twin Field Works: Volume I (2001)

Alternatieve titel: Bulgarian Field Recordings Vol. 1

Folk
Label: Orange Twin

1. Field Works (33:45)
avatar van illuvatar
Dit zegt wikipedia over het album: a collection of Bulgarian folk music released by Jeff Mangum.
The album contains one track, about a half hour of different segments from a single festival.

Klinkt niet echt als wat ik onder Jeff Mangum versta dus ik denk dat ik deze maar oversla.

sxesven
illuvatar schreef:

Nou ja, 't is natuurlijk heel erg Magnum, eigenlijk - 't is andere koek dan Aeroplane, maar wel degelijk erg Magnum! Check het boekje over Aeroplane in de 33 1/3 serie eens, daarin kun je lezen wat Mangum's muzikale belevingswereld precies omvatte. Hij en de creatieve geesten rondom hem waren in grote mate bezig met avant-garde en field recordings, en Magnum zelf was daarbij nog een groot fan van Bulgaarse folkmuziek. Et voilá!

Wist overigens niet dat dit ook daadwerkelijk uitgebracht was, eens opsnorren maar - dit ligt me wel, vermoed ik zomaar.

avatar van Masimo
Prachtig!

Enige kritiek die ik hierop zou kunnen hebben is een vrij positieve kritiek: het is soms zo jammer dat sommige stukjes slechts een flard blijven, naar je goesting niet lang genoeg duren, en dat je hunkert naar een voortzetting/uitbreiding. Voor degene die luisterend en lezend multitaskt: vanaf 10:10, rond 13:55, en vooral van 27:30 tot een minuut voor het einde bevinden zich mijn favoriete stukken.

Die vioolstukken - ik moet maar 'ns verder op zoek naar Bulgaarse vioolmuziek. Staat bij dezen genoteerd. Tips zijn welkom.