Don McLean - Playin' Favorites (1973)

Label: United Artists

1. Sitting on Top of the World (1:57)
  2. Living with the Blues (2:21)
  3. Mountains O'Mourne (4:27)
  4. Fool's Paradise (4:12)
  5. Love O Love (0:53)
  6. Bill Cheatham - Old Joe Clark (4:00)
  7. Everyday (2:26)
  8. Ancient History (3:19)
  9. Over the Mountains (3:20)
  10. Lovesick Blues (1:55)
  11. New Mule Skinner Blues (3:53)
  12. Happy Trails (1:27)
avatar van AdrieMeijer
Een plaat vol covers. Allemaal liedjes die Don McLean na aan het hart liggen en hij vertolkt ze dan ook met vuur. Is het daarom een leuke plaat? Nou nee, niet echt. Het enige nummer dat mij na al die jaren nog steeds aanspreekt is Mountains O'Mourne. De rest is een beetje rommelig: wat rock 'n roll, wat folk, country... van alles wat, maar geenszins onmisbaar. Dat wist Don zelf ook wel. Hij maakte de plaat voor de lol en dat hoor je er ook aan af.

avatar van Mssr Renard
Leuke rootsplaat met een erg fijne bezetting, waaronder Chuck Leavell, Neil Larsen, Buzz Feiten, Johnny Sandlin en Tony Levin.

De tracklisting hier op Musicmeter klopt niet trouwens. Mountains of Morn is inderdaad een erg mooie song, maar de rest gaat er ook prima in.