Silence Is Sexy - Everything You Should Know (2007)

Label: My First Sonny Weissmuller

1. This Is Our Start? (4:00)
  2. Stories Yet to Come (2:43)
  3. Hurt (4:58)
  4. Us (5:10)
  5. Isle in the Sun (4:03)
  6. Ages (4:15)
  7. Pilots (3:39)
  8. Reptiles (2:36)
  9. Leave (3:21)
  10. Low (3:04)
  11. (Are We Losing) Faith (3:41)
  12. Sympathy (5:44)
Laurora
Heerlijk album, vooral This Is Our Start en Hurt vind ik op dit moment erg sterk! Een van mijn favo Nederlandse bandjes!

www.silenceissexy.nl voor info

avatar van Paap_Floyd
Ja, ik zat al te kijken op die site
Ik zal eens wat muziek luisteren

aidoo
staat (stond?) ook op de luisterpaal van3voor12

avatar van Paap_Floyd
Dit is een prima plaatje

avatar van bert
hmm, ik vind hurt eigenlijk het slechtste nummer van het album

Weinig reacties op deze toch wel erg goede CD. Ze waren vanavond het voorprogramma van Moke, en klonken een stuk geinspireerder en vernieuwender dan de hoofdact. Live is erg goed de invloed van Joy Division ( vooral wat betreft de drums) en een Interpol te horen; hopelijk krijgen ze hier hun verdiende succes.

Kid A(cid)
Ik heb een aantal nummers légáál gedownload van hen en ik vind het best aardig, maar niet echt baanbrekend tof ofzo.

sisury
Gisteren gezien in het voorprogramma van Moke. Live erg sterk, en wat ook erg lekker was: je kon hun CD's kopen voor een zelfgekozen bedrag! Al mijn geld (iets meer dan een tientje ) besteed aan hun twee CD's. Nu aan het luisteren, en tot nu toe bevalt het me prima!

Postpunk invloeden druipen al vanaf de eerste tonen uit de luidsprekers.
This Is Our Start lijkt in het begin veels te veel op Joy Division.
Oh ja, weer eentje.
Je kunt er voor kiezen om dit links te laten liggen.
Ik weet dat het de moeite is om verder te luisteren.
Vervolgens ontwikkeld het zich wel degelijk tot een dromerig eigen sound, met veel spacey geluiden.
Het is allemaal strak gespeeld, en dat kunnen ze live ook zeker waar maken.
Ook ik zag ze als voorprogramma van Moke, en ze overtuigden meer vanwege het ontbreken van arrogantie.
Het speelplezier was duidelijk aanwezig.
Vanwege het snelle tempo van de songs komt het wat minder geforceerd en deprimerend over.
Hoe meer ik het luister, des te meer vind ik dit een wat rare combinatie tussen een Editors en Franz Ferdinand.
De gitaarsound grijpt namelijk meer naar die laatste terug; de zang naar Editors.
Ondanks dat ze veel getoerd hebben (veelal als voorprogramma), zijn ze relatief onbekend gebleven in Nederland.
Ik had bij deze Utrechtse band wel een grotere doorbraak verwacht.
Silence Is Sexy komt met een sterk debuut, helaas is hun opvolger van mindere kwaliteit.
Nu maar wachten op een geslaagde derde, die terug grijpt naar hun geluid uit de begin periode.