Kieran Hebden & Steve Reid - Tongues (2007)

Electronic
Label: Domino

1. The Sun Never Sets (5:49)
  2. Brain (3:48)
  3. Our Time (5:04)
  4. People Be Happy (4:41)
  5. Greensleeves (2:39)
  6. Rhythm Dance (6:51)
  7. Mirrors (3:11)
  8. The Squid (4:12)
  9. Superheroes (4:24)
  10. Left Handed, Left Minded (4:05)
avatar van Osiris Apis
Is dit hetzelfde principe als Exchange Sessions?
Zo ja, dan hoef ik het niet te luisteren.

Volgens mij wel, al heb ik die nog niet gehoord. Het klinkt misschien goed wazig, maar vooralsnog vind ik het wel interessant en uiteindelijk misschien zelfs wel beter dan zijn oude platen (t/m Rounds). Maar daarvoor moet ik het nog vaker horen (ben nu aan de eerste luisterbeurt bezig).

Op zich is dit project een logisch vervolg na het bij nader inzien toch wel briljante Everything Ecstatic (als Four Tet dus).

avatar van The Scientist
Hoorde hier net een nummer van op 3voor12 tv.. en ben meteen het album maar aan het pindakazen, doet me qua stijl aan Spring Heel Jack denken, alleen dan met alleen drums en electronic, geen andere instrumenten, maar klonk wel fijn.

Leuk Jelle, ben benieuwd wat je ervan vindt.

Wel apart dat ik nog steeds de enige stemmer ben. Het is toch wel een leuke plaat, vind ik.

avatar van luc011190
Prima plaatje inderdaad. Soms wel zo abstract dat het een beetje begint te kriebelen, maar het is duidelijk gemaakt door 2 fantastische muzikanten, dat hoor je er aan af!

avatar van levenvergeten
Ik heb nog niet het gevoel dat ik het hele album doorgrond, maar het klinkt alleszins intrigerend. Ik durf wel alvast 4 sterren te geven.