Luck-One & Dekk - Beautiful Music (2009)

Label: Architect

1. 80's Back (3:48)
  2. The Coolax (4:32)
  3. Prince Wit' a Thousand (4:37)
  4. Could've Been Me (4:02)

met Randa Smith

5. Back at Long Last (4:09)

met Immaculate

6. Road to Destiny (5:35)

met Immaculate

7. When I Forget (4:43)

met Nafisaria

avatar van Rhythm & Poetry
Een wisselvallig project van een duo met potentie. Luck-One is de rapper en Dekk de producer, beide kunnen een zeer aardig niveau halen maar laten dit nog niet altijd zien. Luck klinkt zeer fris en zit vol energie. Dekk zijn producties vind ik vaak alleraardigst, maar hij mag zich nog meer gaan onderscheiden en met iets authentieks komen. Zijn laatste twee producties op Beautiful Music vind ik trouwens een stuk minder. Nafisaria hadden ze weg mogen laten als gastartiest, deze zangeres had net zo goed Beyonce kunnen zijn (en daar heb ik erg weinig mee).

RedLightCityBoy
Ik heb toch zeer gemengde gevoelens na een aantal luisterbeurten van dit album.
Luck-One is een prima MC met een lekker lichte stem. Op de meeste momenten weet hij zijn flow prachtig over te laten komen alleen om sommige momenten lijkt het wel of hij een heel andere rapper is. Dit geldt ook voor de producer: Dekk. Samen zijn ze een uitermate sterk duo als het aankomt bij de lekkere mellow beats als bijvoorbeeld: Coulda Been Me. Maar op dit album laat het duo ook een wat commerciëlere sound van zich zelf horen. Zo vallen de laatste twee nummers totaal buiten het totaalplaatje. Productioneel en ook de teksten daar zijn totaal anders en doen me toch minder.
Toch jammer, want als de klasse van: Coulda Been Me werd doorgezet gezien het hele album zou mijn cijfer stukken hoger uitvallen. Dus de ene sound is voor mij erg fijn en de andere hadden ze beter links kunnen laten liggen. Luck-One en Dekk moeten in het vervolg 1 sound aannemen. Het liefst de sound die mij het meest aanspreekt.
Maar als ze kiezen voor de sound van de laatste 2 nummers dan is dit ook niet erg, want dan weten ze in iedergeval wel wat ze willen. Het type sound is altijd een heel belangrijk aspect binnen een productie van een hiphop album vind ik.

avatar van Rhythm & Poetry
Goh we zijn het met elkaar eens (dat mag van mij in de krant komen).

RedLightCityBoy
Haha, ja inderdaad. We checken wel vaak dezelde projecten maar we zijn het zeker niet altijd eens (qua cijfers). Maar toch vind ik dat we ook regelmatig overeenkomsten hebben hoor.

avatar van Rhythm & Poetry
Het valt inderdaad mee, nu ik zo jouw cijferlijst bekijk .