Axamenta - Ever-Arch-I-Tech-Ture (2006)

Belgiƫ
Label: Shiver

1. Incognation (6:02)
  2. Demons Shelter Within (6:26)
  3. Ashes to Flesh (5:49)
  4. A Nation in Atrophy (4:50)
  5. The Midnight Grotesque (4:22)
  6. Prophet Set to Witness (4:00)
  7. Ever-Arch-I-Tech-Ture (2:21)
  8. Threnody for an Endling (5:34)
  9. Ravager 1.6.6.3. (4:52)
  10. Of Genesis and Apocalypse (8:01)
  11. Foreboding (1:25)
  12. Shackles Cross (4:00)
  13. The Omniscient (6:10)
avatar van Blind Faith
Onwaarschijnlijk dat er bij deze CD geen bericht staat. Dit is zowat de meest originele black metal CD van de afgelopen jaren, en van een Belgische band dan nog ook!

Axamenta brengt hier een smeulende combinatie van Dimmu Borgir, In Flames, Soilwork en prog à la Symphony X. Zeer sterk album dat zowel qua productie als qua artwork "af" is.

avatar van MichelDumoulin
Het album kan omschreven worden als een complex, gesofisticeerd en grotesk album met black metal, maar ook melodieuze death-metal en thrash gecombineerd met elementen uit de progrock als zware sfeergordijnen, functionele solo’s en cleane zang. De lyrics en gedetailleerde artwork werden op elkaar afgestemd binnen een mysterieus concept. Het album bestaat uit 13 tracks onderverdeeld in drie, zogenaamde, Chapters: ‘The Chainreaction Is Initiated’, ‘The Chainreaction Is Terminated’ en Chapter III, ‘The Chainreaction Is Saturated’

Bron; Wikipedia

avatar van Flammazine
Er staan geweldige stukken muziek op deze plaat, maar ik vind ze te inspannend om in in één ruk geconcentreerd uit te zitten.Terwijl dat toch de bedoeling is met een conceptplaat, denk ik. Het idee erachter is goed en het artwork is als gezegd een dikke plus.Een band met inhoud!

avatar van Alarum
Schitterend conceptalbum, met stuk voor stuk goede nummers erop. En het feit dat Daniel Gildenlöw wil meewerken aan zo'n album zegt eigenlijk alweer genoeg over de kwaliteiten van de musici van deze band. Aangezien Daniel nogal een perfectionist is.
En wat is dat nummer toch prachtig waarin hij meezingt.

avatar van Kronos
Stevig plaatje. Ik kreeg het vandaag zomaar extra mee bij de rest van mijn aankopen in een winkel van Metalzone.

avatar van Alexepex
Hoe noem je een groepje Belgen die tot dertien kunnen tellen?

Axamenta.

Dat Belgen niet de domme mensen zijn die men ons door middel van grappen wil laten geloven, wisten de meesten van ons al lang maar ze kunnen ook musiceren.

En hoe!

Toen de cd uitkwam had ik er nog nooit van deze band gehoord maar ik ben blij dat ik de moeite toen heb genomen om erna te luisteren.
Goede cd, moet er voor in de stemming zijn, maar vervelen doet ie niet zo gauw.

avatar van namsaap
Deze CD uit een tweedehands partij meegenomen omdat de hoes herkende als CD van de maand ooit in een Aardschok. Ik ben erg positief verrast door hetgeen deze Belgen laten horen. Erg goede schijf!