Foo Fighters - One by One (2002)

Label: RCA

1. All My Life (4:23)
  2. Low (4:29)
  3. Have It All (4:58)
  4. Times Like These (4:26)
  5. Disenchanted Lullaby (4:33)
  6. Tired of You (5:12)

met Brian May

7. Halo (5:06)
  8. Lonely as You (4:37)
  9. Overdrive (4:30)
  10. Burn Away (4:59)
  11. Come Back (7:58)
  12. Walking a Line * (3:57)

met Krist Novoselic

13. Sister Europe * (5:11)
  14. Danny Says * (2:59)

met Greg Bissonette

15. Life of Illusion * (3:42)
  16. For All the Cows [Live in Amsterdam] * (3:35)
  17. Monkey Wrench [Live in Melbourne] * (4:04)
  18. Next Year [Live in Melbourne] * (4:14)
  19. Snoof * (4:23)
  20. Times Like These * (4:32)
  21. Low * (4:38)
  22. Aurora * (9:06)
  23. Monkey Wrench * (8:21)
avatar van bikkel2
Deze Foo Fighters krijgt van mij net het voordeel van de twijfel .
Het is een nogal tweeslachtige plaat geworden die enerzijds flink rockt ( 1e helft) en anderzijds wat bedeesdere momenten kent ( 2e helft .)
In dat kader vind ik Tired Of You een heel geslaagd nummer . Het is puur en simpel gehouden en dat komt het nummer uitstekend ten goede .
Maar eerlijk is eerlijk , de plaat wordt op een zeker moment wat vermoeiender om helemaal uit te luisteren .
Er zijn gewoon songs die niet helemaal de juiste spirit bevatten , al zijn de ideetjes niet slecht gevonden . Net aan een acceptabele ruime voldoende , omdat de eerste 6 nummers mij wel aanspreken .

avatar van richiedoom
Ben het wel eens met Bikkel2, alleen spreken mij alleen de eerste 4 nummers en de afsluiter aan. Wat daartussen zit is inderdaad een beetje vermoeiend. Maar dat komt ook door de sound van de gitaren. Een beetje te fuzzy of zo. Ik weet niet precies hoe ik dat moet uitleggen:P Maar het klinkt niet echt lekker.

avatar van BenZet
Niet heel geweldig, maar de herinneringen die ik eraan heb geven hem toch een goede score

avatar van AOVV
Hier staan wel enkele knallers op, natuurlijk, zoals 'All My Life'. Maar het woord dat het best bij deze plaat past, is jammer genoeg: verveling. Ik vind 'm wat langdradig, wat ervoor zorgt dat de snedigheid wat afvlakt..

Come Back is voor mij een van hun beste nummers. Jammer dat de rest van de plaat niet van hetzelfde niveau is.

avatar van GastHeer
Toch vind ik Lonely as you ook een prima opbouwend nummer.

avatar van Rinus
Toch wel een lekker album, hoor. Ik ben langzaam aan de gehele back catalogus van de band aan het aanschaffen, en deze mistaat totaal niet binnen de collectie. Goede productie ook.

avatar van Ronald5150
De eerste twee album van Foo Fighters vind ik goed, waarbij ik met name de tweede, "The Colour and the Shape" fantastisch vind. Daarna vond ik het toch wat bergafwaarts gaan met Foo Fighters. "One by One" kan me daarom ook niet echt bekoren. Ik mis de frisheid van de eerste twee albums en "One by One" komt geforceerder over. Alsof Grohl wanhopig op zoek is naar een boodschap die hij al dan niet wil verkondigen. Ook het geluid vind ik niet echt mooi. Waar Foo Fighters eerder helder en fris klinkt, is het geluid op "One by One" gevoelsmatig doffer. Ook de gitaren klinken overgeproduceerd, met die lelijk klinkende fuzz zo nu en dan. Sinds "One by One" ben ik de aandacht voor Foo Fighters wel verloren en kies ik veel vaker voor het debuut of voor "The Colour and the Shape" dan voor dit album.