Mainliner - Mellow Out (1996)

Japan
Rock / Avant-Garde
Label: Charnel

1. Cockamamie (1:51)
  2. Black Sky (15:17)
  3. M. (18:37)
avatar van Paalhaas
O mijn God, wat is dit toch een meesterlijke, moddervette gitaarnoiseplaat! Geen wonder ook eigenlijk, als bassist Asahito Nanjo van High rise en gitarist Makoto Kawabata van Acid mothers temple de handen ineenslaan. Echt een onovertroffen trip met dikke tornado's van gitaarnoise/-feedback/-herrie. Acid-rock was nog nooit zo lomp en grof. 4,5/5 en dus stiekem beter dan alles wat ik van High rise en Acid mothers temple zelf heb gehoord.

avatar van Toon1
Vette plaat inderdaad. Ik heb er gelijk maar 4.5* tegen aangegooid, want dit album is minstens even goed als het beste werk van Acid Mothers Temple. Wat een trip

Lekker bakje Feedbackende herrie alla Les Rallizes Dénudés en Acid Mothers Temple. Dat smaakt wel. 4* even voorzichtig, maar die gaat nog wel een halfje omhoog.

avatar van BlueVelvet
Voor noise als dit ben ik altijd wel te vinden. Beginnende met 3.5 kan dit nog zeker oplopen. Niet echt te vergelijken met het gros van Acid Mothers' werk; dit is veel vuiler.

avatar van Jazper
Een keer gehoord nu, en voorlopig vind ik het derde nummer het beste, maar dat kan ook komen omdat ik er nu lekker in begin te komen. Vet en smerig zijn hier wel de juiste woorden

avatar van Paalhaas
BlueVelvet schreef:

Het geweldige, compleet gestoorde Electric Heavyland komt hier het dichtst in de buurt. Zie ook het stukje over het album op mijn blog.