Diesel - Watts in a Tank (1979)

Label: Polydor

1. Sausalito Summernight (5:08)
  2. Goin' Back to China (3:04)
  3. Alibi (2:48)
  4. My Kind of Woman (3:21)
  5. All Because of You (3:46)
  6. Down in the Silvermine (3:01)
  7. Good Mornin', Day (3:48)
  8. Ready for Love (2:33)
  9. The Harness (2:49)
  10. Remember the Romans (2:51)
  11. Bite Back (2:38)
avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Geweldig legendarisch rockalbum van eigen bodem...

...waaraan ik reeds de 2e stem uitdeel!

Dit blijft een fantastisch album! Net weer eens helemaal geluisterd en het blijft genieten.

avatar van Snakeskin
Op het eerste gehoor lekkere muziek maar is na enkele luisterbeurten stierlijk vervelend.

avatar van edje1969
Zoveel kwaliteit in ons eigen land dat hier niet altijd herkend wordt. Sausolito Summernight haalde zowaar de 25ste plaats in de VS en de 1ste plaats in Canada. Ook Goin' Back To China en The Harness zijn erg fijne nummers. Album blijft niet van begin tot eind boeien maar hoort wel in een goede Nederpopcollectie thuis.

avatar van frolunda
Sausalito Summernight is toch een echte Nederrock klassieker en komt wat mij betreft in de pikorde net achter Radar love.Goin' back to China is ook al met zo'n uitstekende riff gezegend nummer en mag er ook wezen.
De rest van dit album binnenkort maar eens beluisteren.

avatar van bikkel2
Als je het niet zou weten, zou Sausalito Summernight zomaar iets Amerikaans kunnen zijn.
Killerriff en heel pakkend.
Idd wel een soort van klassieker.

Hendrik68
The single Down in the Silvermine moet nog ergens op zolder liggen zelfs. Inderdaad heerlijke AOR Rock zoals ze dat destijds noemden. Kan behalve deze en de 2 door jullie genoemde hits verder ook niets van deze plaat.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Dit album is ook nauwelijks (meer) verkrijgbaar. Gelukkig is verzamelaar Sausalito Summernight dat wel en daar staat dit album integraal op.

avatar van ArthurDZ
Berichten verplaatst naar Diesel

avatar van frolunda
De kwaliteit van de twee ijzersterke singles Sausalito Summernight en Goin' Back to China is toch wel algemeen bekend en de derde,Down in the silvermine (dat overigens niet verder kwam dan de tipparade) is een aardig nummer,al doet de melodie wel wat aan een vrolijk kinderliedje denken.
De rest van de nummers is toch wel minder al blijft het allemaal wel nog redelijk op niveau.Dat is mede te danken aan de prima productie en de best sterke zang,al weet ik niet of elk nummer dezelfde lead vocals hebben.
My kind of woman heeft wel wat weg van Kayak,de andere band van Pin Koopman en het best goede Bite back deed me in de verte wel wat denken aan Queen.Verder is the Harness nog wel een hoogtepunt.
In zijn totaliteit is Watts in a tank (zijn al die spelfouten overigens bewust?) gewoon een aardig pop/rock album met enkele geweldige uitschieters.

avatar van Kos
Kos
Nooit geweten dat Sausalito Nederlands was...

avatar van luukve
Ik luister de Top 2000 van 2023 terug van #2000 naar #1, maar ik beluister het hele album waar het nummer vandaan komt.

Album nummer: #14
Getriggerd door: #1987 (Sausolito Summernight)
Andere Top 2000 nummers op dit album: geen
Nummers toegevoegd aan persoonlijke playlist: Sausolito Summernight

Op zich wel een aardig album maar buiten de hit Sausolito Summernight is er niet veel benoemenswaardig. Een beetje kinderachtig en simpel wellicht.

geplaatst:
Het album is uitgebracht in 1979.

avatar van gaucho
Draakje1968 schreef:
Het album is uitgebracht in 1979.

Klopt. Maar even een correctie ingediend.

gaucho schreef:

Klopt. Maar even een correctie ingediend.

Had ik ook al gedaan.

avatar van gaucho
geplaatst:
...en in beide gevallen geaccepteerd, zie ik wel.

Wie het bijzondere verhaal over het ontstaan (en het uiteenvallen) van Diesel tot in detail wil lezen, kan terecht op de website die ter nagedachtenis van Pim Koopman in het leven is geroepen. Veel lezenswaardige info - inclusief blogs van hemzelf - van deze veelzijdige muzikant en producer, die helaas niet ouder dan 56 jaar mocht worden.