Stuart Hamm - Kings of Sleep (1989)

Label: Combat

1. Black Ice (4:23)
  2. Surely the Best (5:19)
  3. Call of the Wild (4:41)
  4. Terminal Beach (3:57)
  5. Count Zero (4:13)
  6. I Want to Know (5:39)
  7. Prelude in C (2:30)
  8. Kings of Sleep (8:23)
avatar van Von Helsing
Één van de beste instrumentale platen ooit, smaakvol en mooi basswerk van Stuart Hamm. Stuart Hamm was jarenlang de bassist van Joe Satriani en Steve Vai en dat kan je horen.

Vooral Surely the Best, I Want To Know en Kings of Sleep krijgen nog vaak luisterbeurten bij mij thuis.

Een dikke vette aanrader en gelijk ook zijn enige solo plaat die goed is.

avatar van Queebus
Niet helemaal mee eens, Radio Free Albemuth en The Urge zijn ook dik de moeite waard. Wel is Kings Of Sleep zijn beste én een staalkaart van een werkelijk fenomenale bassist die niet alleen virtuoos is maar ook pakkende songs schrijft. En een paar fijne collega's op gitaar heeft gevraagd, Harry Cody en Buzzy Feiten. Wie? Inderdaad onbekende namen maar allemaal klasse muzikanten. Prelude In C is een bewerking van J.S. Bach.