Lefties Soul Connection - Skimming the Skum (2007)

Funk
Label: Melting Pot

1. Fais Do-Do (2:58)
  2. Paul Newman (3:17)
  3. Get Back (Drum & Clap) (3:02)
  4. Loose Change (2:47)
  5. 12 Inch Rims (2:11)
  6. Skimming the Skum (4:23)
  7. Chop It! (3:15)
  8. Freaky Frankie (3:35)
  9. Funky Chick (3:31)
  10. Move What You Got (5:05)
  11. Sling Shot Pt. 2 (3:32)
  12. The Chank (4:14)
avatar van Reijersen
VET! nieuwe plaat van Lefties. Ik ben benieuwd.

Dr.Greenthump
Deze plaat is nu te luisteren op de luisterpaal. Tot nu toe (track 7) klinkt het erg aangenaam. Niet echt heel diepgaand, maar wel typisch zo'n groep(?) die in mijn straatje past. Heel erg lekker allemaal. Ook al ligt de insteek hier meer op de drums en klinkt het allemaal wat zwaarder, het is wel een beetje te vergelijken met Benny Sings. Die man maakt ook van die lekker funky platen

avatar van Osiris Apis
Ik luister hem nu in de luisterpaal. Ik ben bij het 2e nummer. Het klinkt erg vet. Funkeeee!

raffael77
Lekkere shit en heb hem vandaag gekocht

avatar van Reijersen
Eigenlijk is dit simpelweg The Meters in een nieuw en Hollands jasje.

avatar van BoordAppel
Dan moet ik snel The Meters eens checken, want dit is wederom een erg lekker album.

BoordAppel schreef:

De albums Look-ka Py Py en Rejuvenation raad ik je dan ten zeerste aan

Inderdaad een lekker album van Lefties Soul Connection, alleen af en toe wat eentonig.

avatar van Reijersen
Funk van Nederlandse bodem die erg, zoals reeds gezegd, de kant op gaat van de legendarische The Meters. Vooral live is deze band een belevenis ten top. Nederland mag hier heel trots op zijn en er mogen van mij ook zeker meer mensen dit gaan luisteren.

4 sterren.

avatar van klaezman
Met deze muziek op de achtergrond is het prettig werken. Meteen ook gekocht na het beluisteren in de Luisterpaal van 3voor12. Funky dudes!

avatar van jeroentjuhh
Ik heb bij hun eerste album de lefties al alle lof toegewezen, dat geldt ook voor deze. Wat swingt het toch héérlijk!!!!!

Kan niet wachten op de volgende