Dave Mason - Let It Flow (1977)

Label: Columbia

1. So High (Rock Me Baby and Roll Me Away (4:06)
  2. We Just Disagree (3:02)
  3. Mystic Traveler (4:57)
  4. Spend Your Life with Me (3:24)
  5. Takin' the Time to Find (4:34)
  6. Let It Go, Let It Flow (3:12)
  7. Then It's Alright (4:15)
  8. Seasons (4:44)
  9. You Just Have to Wait Now (3:07)
  10. What Do We Got Here? (4:22)
avatar van Dibbel
Geen berichten
Nochthans een erg bekende gitarist deze Dave Mason. Vooral bekend van Traffic natuurlijk.
Heeft ook best veel solo-albums uitgebracht, waarvan dit pakweg de 6e is.
Heel lang geleden dat ik dit gedraaid heb, maar zal er nog eens een paar keer oren aan wagen.
De muziek hierop is inmiddels meer Amerikaanse Westcoast rock, die aangenaam voortkabbelt en nauwelijks scherpe randjes bevat. Af en toe een aangenaam rustige gitaarsolo van Dave en ook de typische jaren-70 strijkers ontbreken niet.
Als je zou willen, hoor je er wellicht een beetje Eagles of Little River Band in.

Seasons en Mystic Traveller zijn mooie nummers. We Just Disagree was destijds het singeltje.
Dit cassettebandje (TDK SA C-90), waarop zich ook Dave Edmunds bevindt, klinkt nog fantastisch.
Eerst voorlopig maar eens zo'n typische 3*-plaat.

avatar van Dibbel
Blijk deze toch ook op LP te hebben. Hollandse persing in nieuwstaat.
Heeft toch ooit 16 gulden 90 gekost en is daarna afgeprijsd naar een tientje.
Ik schat dat ik hem heb van de grote Bullit sale in 1990.
En ik blijf bij 3 sterren.
Aangenaam voortkabbelende softrock door een niet bijzondere stem. Maar wel hier en daar een fijne gitaarsolo.
Als mooiste liedjes hou ik ook dezelfde aan: Seasons en Mystic Traveller.

dit is samen met "it's like you never left" de beste lp van Dave Mason
De intro van "takin' the time to find "alleen maakt deze lp al bijzonder
seasons en mystic traveler vind ik dan weer minder.
sorry Dibbel