Howie Day - The Madrigals E.P. (2003)

Label: Epic

1. Madrigals [Demo] (4:25)
  2. You and a Promise [Demo] (4:28)
  3. Ghost [Mix 6] (5:33)
  4. Bunnies [Live] (6:16)
  5. Sorry So Sorry [Live] (6:51)
avatar van musicfriek
Prachtige EP van deze singer/songwriter uit Amerika. Nummers als Madrigals en Ghost zijn sterke staaltjes muziek. Het stijgt zeker boven het gemiddelde uit. Hou je van rustige gitaarmuziek wat lekker weg luistert? Dan is deze zanger zeker wat voor je. Zijn stem is tevens een genot om naar te luisteren. Zijn debuut 'Australia' werd destijds goed ontvangen en won een Boston Music Award in 2001.

Op deze EP staan 2 songs van zijn debuut (Sorry So Sorry en Ghost), 1 van Stop All the World Now (You and a Promise) en Madrigals en Bunnies zijn alleen op deze EP te vinden. Aanradertje. 4*

avatar van Monsieur'
Iedere muziekliefhebber moet het prachtige The Madrigals EP Live bekijken op Youtube.
Het eerste nummer 'Bunnies' is van zo'n weergaloos niveau. Hoe hij alles eindeloos in elkaar over laat lopen met zijn pedalen. Het is werkelijk fenomenaal hoe hij zijn stem zo gelaagd doet klinken. Als je niet beter weet denk je dat je naar een hele band luistert. Bunnies is tekstueel ook een bijzonder nummer en een absoluut hoogtepunt. Het prachtige Sorry So Sorry, gebracht op een vreselijk rauwe manier maakt het geheel volledig af. De lange uithalen en het geïmproviseerde geluid dat hij uit zijn gitaar tovert maakt het nummer nog specialer dan het origineel al was. Het lang uitgesponnen Ghost of You is van een betoverende schoonheid waarna Madrigal je de laatste minuten bezwerend voor je uit doen staren. Absoluut priceless die laatste minuten!
Een van de bijzonderste stukjes muziek dat ik ken, en vanaf nu dan ook in mijn top 10.

Weergaloos. ***** sterren.