Great Lakes Myth Society - Great Lakes Myth Society (2005)

Label: Stop, Pop and Roll

1. The Salt Trucks (3:26)
  2. Across the Bridge (4:16)
  3. Love Story (4:29)
  4. Buffalo Nickel (3:40)
  5. Big Jim Hawkins (3:21)
  6. Marquette County, 1959 (1:13)
  7. Seeds for Sale (3:44)
  8. Pining, Drinking, Understanding (3:02)
  9. Isabella County, 1992 (3:21)
  10. No. VI (3:20)
  11. The Northern Lights over Atlanta, Michigan (2:46)
  12. The Foolish Motives of Lost Debates (3:30)
  13. Railway Ties (1:28)
  14. Cottonmouth (4:04)
  15. Lake Effect (4:59)
avatar van Woody
Is het pop? Is het folk? Is het Rock? Is het prog? klassiek misschien? Is het hard? Is het zacht? Is het gevoelig? Is het vrolijk? Nee, het zijn de Great lakes Myth Society! Wat een album is dit zeg. Op aanraden van L_T_B ben ik dit album gaan luisteren en ik val van de ene in de andere verbazing. Het knappe aan dit album is de ontzettend grote afwisseling. Het gaat werkelijk alle kanten op. Van 60’s achtige harmonieuze stukken tot rauwe schreeuwerige bijna punk aandoende stukjes om vervolgens met een orkest en een mannen koor een nummer af te sluiten. Bombastisch en eenvoud. Ze gebruiken dan volgens mij ook achtelijk veel instrumenten. Ik hoor veel gitaar dan wel acoutisch als electrisch maar ook accordeon, banjo, violen, en zelfs belletjes en blazers langskomen. In eerste instantie is dit helemaal geen muziek voor mij. Te vrolijk misschien. maar dit album zit zo magistraal in elkaar dat ik niet anders kan doen dan dit album nu al 3 keer achter elkaar aan zetten. Favorieten tot nu toe; Big Jim Hawkins, Isabella county, 1992 en Cottonmouth. Het had van mij misschien allemaal wel wat rauwer gemogen. Soms is het mij iets te zoet en vrolijk maar dat neemt niet weg dat ik dit album nog veel ga draaien. Een super leuke band die het verdiend meer aandacht te krijgen.