Suede - Instant Sunshine EP (2003)

Label: Epic

1. Instant Sunshine (3:51)
  2. Cool Thing (3:08)
  3. UFO (3:30)
  4. Rainy Day Girl (4:16)
  5. Hard Candy (2:48)
  6. ABC Song (4:01)
avatar van Harribo
ik heb deze single ooit eens besteld op internet.
er staan goede nummers op (1,4,6) en toch best wel slechte.
en dat zeg ik als suede fan

avatar van PEN15
Ik als suede fan vond het hier juist de goede kant opgaan! Ik heb het DVD singeltje van Obsessions waar hard candy en ABC song opstaan, maar heb ook de single van Positivity met de resterende 6 B-sides van a new morning die ik stuk voor stuk nog beter vind dan het A-album.

Ja, wat kan ik zeggen? Ik verlangde hierdoor naar meer, het werd helaas een afscheidscadeau.

avatar van thetinderstick
De b-kantjes van A New Morning single "Obsessions" verzameld. Nu waren de b-kantjes in de beginjaren van Suede werkelijk fantastisch (zie "Sci-Fi Lullabies"), maar daarna werden ze een beetje hit & miss.
"Instant Sunshine" is mwahh (beetje Beatles achtig). "Cool Thing", "UFO" en "Hard Candy" behoren tot het slechtste wat Suede ooit gemaakt heeft. "Rainy Day Girl" en "ABC Song" zijn beter en sfeervoller. Hadden niet misstaan op A New Morning. Ze redden deze EP niet. Ik kom niet veel verder dan 2,5*.