Circle - Miljard (2006)

8. Cornelia (7:47)
  9. Bakkis (3:36)
  10. Viitane (22:35)
avatar van eviljoke
2CD set voor heerlijk Finse tristesse. Enkel door de samples te beluisteren ga ik deze cd al kopen

avatar van HammerHead
Een behoorlijk verschil met de andere albums van Circle die ik ken, maar ontegenzeggelijk erg interessant. Ik heb 'm ook gelijk maar besteld.

Deze is trouwens al in 2006 uitgekomen, even aangepast.

avatar van BlueVelvet
Kan iemand uitleggen wat dit voor muziek is? Rock/Avant-garde klinkt altijd wel interessant, maar is natuurlijk vrij breed

avatar van Fred Zed
Moeilijk te omschrijven, zijn door iets of iemand in de kraut-rock hoek gedrumd. Zullen wellicht voor de fun een dergelijk sidekick hebben opgezet om vervolgens weer eens iets heel anders uit te brengen.
Heb cd's in bezit van Circle die eerder aan Godspeed You!Black Emperor en het betere Brian Eno werk doen denken.
Op itunes staat een beperkte (slechts een stuk of 8 van de pakweg 30?? cd's) selectie welk je kan beluisteren, oordeel zelf.

avatar van BlueVelvet
Hey, twee jaar later krijg ik antwoord Maar ik ken Circle inmiddels wat beter dan destijds, heb ze zelfs een keer live gezien. Krautrock, stoner, psychedelisch, zijn termen waar ik aan denk bij deze band. Lange, bezwerende nummers. Liefhebbers hiervan moeten ook naar Pharaoh Overlord luisteren (als je de bandleden van beide bands bekijkt zie je waarom).

avatar van Fred Zed
Gisteren nog eens de gelegenheid gehad Circle en ook Pharaoh Overlord bezig te zien.
Ik herkende 3 van de gezichten van een vorig optreden van Circle als voorprogramma van Isis.
Heb tracks van dit album al met regelmaat gebruikt als achtergrond muziek van documentaires, Geen kat weet wie of wat deze muziek maakt en een beetje mysterie rond Circle kan geen kwaad je moet er zelf maar achteraan gaan en ontdekken wat ze allemaal in hun mars hebben...je bent even bezig met een Discography van 33-35 cd's.
Miljard is alvast een aanrader hoor.

avatar van Fred Zed
Miljard nog eens opzetten, lekker duister,gloomy & minimalistic, chill en relaxed
heel anders dan hun Finse oerkreet muziek.

avatar van philtuper
Parmalee is in ieder geval een gedroomde opener. Bijna 20 minuten van verstilde schoonheid.

avatar van philtuper
philtuper schreef:
Parmalee is in ieder geval een gedroomde opener. 20 minuten van verstilde schoonheid.

Er zit geen druppel rock in dit album. Dit is pure (dark) ambiënt.
Circle is meer een collectief dan een band en hun repertoire is niet onder een paar genres te vangen. Een zeer interessante band die ik al twee keer op Roadburn heb mogen zien. Één show was inclusief omkleden op het podium waarbij de instrumenten het moesten ontgelden

Ik luister deze nu voor het eerst en het is heerlijke luistermuziek. Zeker voor bij het lezen van een boek. Direct de 3LP versie besteld!